A 2005-ös gyártású Fiat Stilo másfél éves korában került Gerihez, már eleve a tuning gondolatával. Meg is történt az átépítés a 2007-es, még Szegeden rendezett Carstyling Tuning Show-ra, ahol a kor divatjának megfelelő küllemben pózolt az akkor még fekete autó. Két évre rá ismét átalakult, fehérre fényezték, és sok egyéb fejlesztést is végrehajtottak rajta.
Spirálrugók helyett légrugós futómű
Nos, az idei évadra ismét gyökeresen megváltozott a Fiat. Az újabb átalakításokkal a tulajdonos igazodott az aktuális trendekhez, a korábbi nagy hátsó szárny helyett visszakapta a szolidabb gyári szárnyat.
Fémmunkát is végeztek a kocsin, pontosabban alatta, a 60 mm-es Proex kipufogórendszer végére felszereltek egy egyedi gyártású, 25 centis véget! Kiszedték továbbá a fémrugókat, és szabályozható magasságú légrugós futóművet szereltek be. Ennek kapcsán a kompresszort szépen beépítve a csomagtartóban helyezték el, a légtartályt elrejtették, a rendszer állapotáról tájékoztató műszereket pedig a középkonzol aljába építették.
A korábbi Oxigin 18 colos felniket egy átmérőben azonos, de klasszisokkal stílusosabb darab váltotta: Angliában találtak hozzá 8,5×18 colos Momo Ferrari felniket! A kerekeket feketére fényezték, majd ahogy most illik, méret alatti, 215/35-ös gumikat „robbantottak” rá. Persze a felillesztéssel volt még feladat, mivel az osztóköre nem egyezett, így egyedileg kellett módosító tárcsát gyártani. Ez egyben nyomtávszélesítő is, s úgy lőtték be a méretet, hogy a felni széle pont egyvonalban legyen a kerékjárati ív szélével – így megfelel az előírásoknak, de a lehető legdögösebb.
Az utastér bőrözése már a fekete állapotban elindult, a fehérre elkészült, most csupán módosították. Például a tükröket takaró műanyag háromszögek kaptak új huzatot, valamint a már említett air-ride vezérlőket helyezték el. Sokkal nagyobb a változás a csomagtartóban, a hifit alaposan átépítették. Itt tiszta, egyenes vonalak, szépen látható részegységek szolgáltatják a látványt. A pótkerék helyére egy plusz akkumulátort szereltek, amely csak a hifit szolgálja ki, de megtartották a kondenzátort is, amelyet a mély csatornákhoz kötöttek.
Persze újak az első lámpák is, amelyek a Fönix tuningtól jöttek és LED-es nappali fényűek. Finoman módosítottak a spoilereken, a küszöböt összedolgozták a fémrészekkel, míg a sárvédőket oldalanként 2-2 cm-rel szélesítették. A színváltás előtt volt egy kis agyalás, de végül kiderült, hogy a fehéret váltó matt „Törpapakék” telitalálat az autón – nem fújták, fóliázták (Grafiwrap, 7 év színgaranciával). Mivel a Stilo oldalán magas az egybefüggő lemezfelület, a kékséget a küszöb fölé ragasztott fekete dekorcsíkkal törték meg.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!