Bartolomeo Constantini 1889-ben született, és nyolc éven át volt a Bugatti versenycsapatának vezetője. Az első világháborút követően egy átépített Bugatti Type 13-assal kezdett versenyezni, a sikereire felfigyelt Ettore Bugatti, aki 1923-ban Molsheimbe hívta, és ezt követően 1926-ig autóversenyzőként, 1927-1935 között a versenycsapat irányítójaként dolgozott a gyárnál, ahol aztán 1937-ig tanácsadóként vett részt a munkában.
Neki ajánlja a gyár a „Les Légendes de Bugatti” sorozat harmadik tagját, amelyet a Dubai Autószalonon mutattak meg a nagyközönségnek és a potenciális vásárlóknak. A különleges darab a Bugatti Veyron 16.4 Grand sport Vitesse-re épül, tehát a 8 literes W16-os erőforrás teljesítménye 1200 LE, maximális nyomatéka 1500 Nm, és levehető a tető.
A Meo Constantini modell különlegessége, hogy az egyébként karbon karosszéria egyes részeit alumíniumból formálták meg, amelyet aztán tükörfényesre políroztak. A műanyag részeket a Type 35-ös versenyautón is használt, a klasszikus francia versenykék színre fényezték, ami jelen esetben Bugatti Dark Blue Sport névre hallgat. További egyedi vonás, hogy a hátsó szárny alsó részére felfestették a Targa Florio verseny útvonalát – ezt a híres eseményt többször is megnyerte Meo Constantini.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!