Nyílt titok, hogy a Daihatsu gőzerővel dolgozik a Copen nevű mini-roadsterének feltámasztásán. Az első generáció ugye annyira sikeres volt, hogy még a jobbkormányos változatot is elkezdték forgalmazni Európában, később meg bal oldalra szerelt kormányt és 1,3 literes motort is kapott.
Az új generáció szintén kei-kategóriás miniként kezdi meg életét, de úgy látszik, a Daihatsu vezetői még mindig nem hoztak végleges döntést arról, hogy pontosan milyen formában valósul meg az újdonság. Az tűnik biztosnak, hogy a rögtön kék és rézszínű fényezéssel is bemutatásra kerülő Kopen (immár K-val írják a nevet) biztosan elérhető lesz. A nagyon is reális megjelenésű RMZ mellett már-már szabadidő-autónak mutatja magát az XMZ, ahol fényezetlen fekete műanyag elemeket kombinálnak fényezettekkel, és szögletesebb az egész vonalvezetés.
Ez a kétarcúság egyébként annak köszönhető, hogy a Daihatsu mérnökei kifejezetten könnyen cserélhető karosszériaelemekkel készítik el új sportkocsijukat, így könnyen lehet, hogy Toyotaként is viszontláthatjuk majd az autót mifelénk. Műszakilag egyszerű a konstrukció, a japánok 0,66 literes háromhengerese (a Daihatsunak egyébként van 0,66 literes kéthengeres motorja is) hajtja az első kerekeket, a CVT váltó előre programozott áttételei között a kormány mögötti fülekkel is lehet kalandozni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!