Még a Mini-nél is spártaibb jármű volt a hadseregnek szánt, végül a civil vásárlók körében népszerűvé vált Moke, amelynek gyártását 20 évvel ezelőtt fejezték be. Maga a gyár is tisztában a típus népszerűségével, a Beachcomber tanulmánnyal próbálta felidézni a szabadidő-autó szellemiségét kevesebb-több sikerrel. Azonban a rajongók az eredetit akarják, amit most meg is kapnak a Moke International cég segítségével.
Először is felkérték Michael Young ipari formatervezőt, hogy az eredeti konstrukciót az eredetiség megőrzése mellett módosítsa a mai elvárásoknak megfelelően, az eredmény a képeken látható autó lett. Modern vonalú lett a műszerfal, az üléseknek van fejtámlájuk, és hátul a korábban teljesen nyitott csomagtér helyén egy dobozt találunk. Az eredeti kerékjáratokat fekete műanyag betét segítségével szűkítették le, így a kerekek már kevésbé csapják fel a vizet.
A Moke sorozatgyártásáról a kínai Chary Motors-szal kötöttek megállapodást, akik a Sicar Engineering nevű leányvállalatuknál fogják majd jelentős részben kézi munka segítségével összeszerelni az autókat – évi 1000 darab előállítása a cél. A motortérben egyébként egy 1,0 literes, hengerenként háromszelepes, 50 lóerő/93 Nm teljesítményű motor dolgozik, ami ötfokozatú váltó közbeiktatásával hajtja az első kerekeket. A kínai motor az Euro 4-es előírásokat tudja, úgyhogy Európában nem lehet forgalomba hozni, ellenben Ausztráliában már több érdeklődő is van az autóra – az eredeti Moke is nagy siker volt arrafelé. Európában majd a hamarosan várható, akkumulátoros-elektromos változattal szeretne megjelenni a Moke International.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!