Nem ugrom neki a szemet gyönyörködtető vonalak elemzésének, inkább elmesélek egy rövid kis sztorit. A teszthét alatt ketten is megtaláltak a piros lámpánál és egy áruház parkolójában, hogy érdeklődjenek a 6-os limuzinról, az egyik sofőr egy Audi A6-os, míg a másik egy vadonatúj BMW 7-es tulaja volt – kell ennél őszintébb elismerés?!
Én már el is felejtettem a dízelt!
Ekkora autóhoz, hosszú utakra dízelmotor kell – tartja a közhely, de ez a 2,5-ös Skyactive benzinmotor borítja a papírformát. A világ legmagasabb sűrítési arányú (14:1), tömeggyártásban előállított benzines aggregátjával állunk szemben. A csökkentett belső súrlódásnak, az egyedi dugattyúkialakításnak, a blokkból speciálisan kivezetett kipufogócsonkoknak, az i-ELOOP fékenergia-visszanyerésnek és a prímán működő start-stop rendszernek köszönhetően extrém takarékosságról (tesztátlag 7,1 l/100 km) beszélhetünk.
Mindezt szériában hatfokozatú automatikus sebességváltóval is megfejelték. Ugyan nem a ma már szinte mindenhol porondon lévő dupla tengelykapcsolós kivitel, ennek dacára gyorsan dolgozik, kapcsolási üteme hibátlan, és a motorfékhatást is remekül aknázza ki. A csupán 1360 kg önsúlyú Mazda6-os 7,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, 130 km/óránál 2500-on cövekel a fordulatszámmérő. A kabin nagyobb tempónál is csendes, a 19 colos kerekek ellenére elfogadhatóan rugózik a Mazda, a kormányzás közvetlen, egyszóval minden klappol az élvezetes autózáshoz.
A fülke igényesen kidolgozott, a világos bézs bőrkárpitok helyett lehetőleg válasszunk sötétebb árnyalatot, mert gyorsan koszolódnak. A TomTom navigáció felára baráti (139 000 Ft), kezelése nem ördöngösség, azonban grafikája már idejét múlt. A hátsó a nyújtott tengelytávnak köszönhetően extrémen tágas, legalábbis a lábtér, a fejtér is elmegy, de itt a 180 cm felettieknek már hozzáérhet a frizurájuk a plafonhoz. A 6-os limuzin gyenge pontja a raktér, a közel 4,9 méteres hossz tükrében ugyanis relatíve aprócska, 489 literes helyet rejt. Kritika illeti még az ülésdöntés csomagtérben elhelyezett mechanikáját, ugyanis a fogantyún lévő piktogrammal ellentétben azzal csak a támla reteszelése oldható, a döntés feladata már ránk marad. Amúgy kellően öblös a rakodónyílás, és a bővítéskor keletkező legszűkebb pontján is könnyedén átférnek az 1 méter széles tárgyak.
A 2,5-ös motorral ellátott Mazda6-os kizárólag a legmagasabb, Revolution csomaggal és automatikus váltóval kapható, így 9,5 milliót kóstál – hasonló konfigurációban a 2,2-es, 175 lóerős dízel 570 000 forinttal kerül többe. Mindezek tükrében kíváncsian várom a szintén „éhezőművész”, de olcsóbb 2,0 literes benzinesek (145 LE, 6 499 900 Ft-tól/165 LE, 7 819 900 Ft-tól) produktumát!
TETSZETT
– lehengerlő forma
– fogyasztás, dinamika
– automata sebességváltó
– tágas kabin
NEM TETSZETT
– érzékeny világos kárpit
– támladöntés
– navigáció grafikája
ÖSSZEGZÉS
A Mazda6-os igazi telitalálat, nemcsak a formája, hanem a technikai színvonala és a kivitelezése is abszolút élvonalbeli. Úgy néz ki, hogy a Skyactive technológia brillírozik az automata 2,5-ös benzinesnél, a 7,16 literes tesztátlag „dízelgyilkos” eredmény! Az 5 év/150 000 kilométeres garanciavállalás nagyvonalú ajánlat.
Mazda6 Sedan 2.5 Skyactive-G AT
Összlökettérfogat: 2488 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 141 kW (192 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 256 Nm 3250/perc
Hossz./szél./mag.: 4870/1840/1450 mm
Tengelytáv: 2830 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 11595/1585 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1360/640 kg
Csomagtér: 489 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,8 s
Maximális sebesség: 223 km/h
Város/országút/vegyes: 8,5/5,0/6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,16 l/100 km
CO2-kibocsátás: 148 g/km
A modell alapára: 6 499 900 Ft
A tesztelt verzió ára: 9 499 900 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!