Péntek reggel hatkor indult volna a Class FM és a Chevrolet közös akciója, amely során egy szabványos méretű konténerben elföldelt Chevrolet Trax szabadidő-autót kellett kiszabadítaniuk a versenyzőknek. A feltételes mód használatának oka az áramszünet, ami úgy 6:01 körül következett be először, amelynek az okát egy, a büfésátornál elhelyezett elosztó elázására vezettek vissza a technikusok némi fejvesztett szaladgálást követően.
A hiba elhárítása után, úgy negyed hét magasságában indulhatott a nagy ásás, amely során 50 köbméter mosott folyami homokot kellett kilapátolnia a kezdetben 9, reggel 7-től kezdve már 10 versenyzőnek. A határidő fél 10 volt, hiszen az élő műsor reggel 10-ig tart, és addig a sorsolást és a rögtönzött interjút is meg kellett ejteni.
Nos, bejött az, amire a terepet előkészítő Huntraco cég szakembere számított, mármint a gépi segítség. Igyekeztek úgy méretezni a gödört, hogy annak kézi kiásására legalább az elméleti lehetőség meglegyen, de volt egy bizonyos fáradtság-faktor. A ökölszabály szerint 1 ember 1 köbméter földet 20 perc alatt mozgat meg, de az idő előrehaladtával bizony jön a fáradás azoknál, akik nem ehhez szoktak, ami exponenciálisan növeli a szükséges időt.
A gyakorlatban ez úgy nézett ki, hogy eleinte szorgosan dobálták kifelé a homokot a gödörből, de elég hamar elértek abba a mélységbe, amikor ez már nem volt kivitelezhető. Amíg az egyik oldalról a készenlétbe állított markoló vitte odébb a kitermelt homokot, a másikról odébb talicskázták azt a versenyzők. Majd kiválasztották az összesereglett emberek közül a 10. ásót, és ekkor már olyan mélyen jártak, hogy a gödörből is talicskázni kellett az anyagot. Azonban a 2,5 méter széles gödörben nehezen fér el két sor talicska a sok dolgozó ember mellett/mögött.
Valahogy az se jutott senki eszébe, hogy emelkedőn könnyebb húzni a talicskát, mint tolni, de az biztos, hogy mindenki keményen lapátolt az autó megnyerésének reményében. Végül 9 óra körül döntött úgy az „ásásvezető”, hogy itt az ideje a gépi segítségnek, mert különben az akció kifut az adásidőből. Persze az utolsó lapátokat kézi erővel kellett kitermelni, hiszen ahhoz, hogy az autó ki tudjon jönni a konténerből, az ajtókat teljesen ki kell nyitni – a sarkokból csak kézi erővel lehetett kiszedni a homokot, de végül ez is sikerült.
A homoktól síkos, de keresztbelécezett farost-lemezeken aztán könnyedén felhajtott a fehér színű Chevrolet Trax, egyedül a szűkre szabott forduló okozott némi nehézséget, hiszen az oda kitermelt homok miatt már az emelkedő vége előtt el kellett fordulni az autóval, de ezt is megoldotta a sofőr. Majd következett a sorsolás, ami abból állt, hogy az ásás során dobozokba rejtett slusszkulcsokat próbálták bele a zárba, hogy melyik nyitja az autót – az idő előtti lelepleződés elkerülése érdekében a Chevy emberei kivették az elemet a távirányítóból. Végül egy tűzoltóparancsnok mellé állt a szerencse, aki csak azon sajnálkozott, hogy nem piros színű a nyereményautó…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!