Meg lett teremtve hagyomány, hiszen idén már második alkalommal hívta meg a Volkswagen Golf tulajdonosokat a forgalmazó a Hungaroringre. Tavaly a hetedik a generáció volt a nagy újdonság, idén a kombi és a GTI hazai érkezése. No meg az, hogy sikerült a lengyelországi Castrol VW Golf kupát elcsábítani a Hungaroringre…
Húsz évvel ezelőtt, 1993-ban dobták piacra az első Golf kombit, és augusztusban ünnepelte a Porsche Hungaria a tízezredik ilyen autó eladását. Most pedig itt az új generáció, amely elődjénél 100 literrel nagyobb rakteret kínál versenyképes áron – a Start nevű alapváltozat 85 lóerős motorral 4 489 000 Ft-os áron szerepel, és flottavásárlók még a vásárolt mennyiségtől függően 18-24 százalékos kedvezményre számíthatnak. Utóbbi visszavonásig érvényes, de nem áll szándékában ezt meglépnie a forgalmazónak – nem csoda, az eladások 70,3 százaléka még mindig céges értékesítés hazánkban.
A Golf GTI szintén bemutatkozott, ezzel kapcsolatban csak annyit mondtak, hogy ez nem volumenmodell, úgyhogy extra kedvezményre nem számíthatnak az érdeklődők – igaz, kellő flottanagyság esetén itt is lehet alkudni -, de aki kipróbálja az autót, az úgyis belehabarodik, és mindenképpen meg akarja majd szerezni. Jelentem a menetpróba elmaradt, úgyhogy továbbra is boldog nem-GTI-tulajdonos vagyok…
Akik meg magukénak mondhatnak egy-egy ilyen autót, azok jó eséllyel kint voltak a találkozón – több mint négyezer ember regisztrált, túlnyomó részük Golf tulajdonosként. A tavalyihoz képest nagy újdonság nem volt, a nyolcvanas évekbeli tuningtól a cult- és clean autókon át a patkányokig minden jelen volt, igazi változásnak azt vettem észre, hogy már nem csak Audi, Porsche és Mercedes felniket vesznek át, de láttam már Renault és BMW felni is egy-egy autó alatt. Lehet, hogy tavaly is kint voltak, de akkor valahogy elsiklott felettük a figyelmem.
Nem lehetett nem észrevenni a Castrol VW Golf kupa autóit, már azért se, mert mindent túlharsogtak – ami nem kis teljesítmény a telepített hangszórókból dübörgő zene mellett. Az első futamot követően részt vehettem a hungaroringi futamon meghívott VIP pilótaként induló Andreas Mikkelsennel, aki civilben a VW rali csapatának pilótája.
Stresszesnek találta, hogy olyan sok másik autó van körülötte, a rali sokkal nyugodtabb, ahogy egyedül száguld. A rali szépsége még az állandóan változó táj, míg a versenypályán ugyanazt látja az ember körről-körre, ami unalmas. Azonban a váll-váll elleni küzdelemnek is megvan a varázsa, ami nagyon tetszett neki. Kissé volt csak szokatlan, hogy nem ült mellette navigátor, az is segített neki, hogy ismeri a Hungaroringet. A futam után épp ebédként gyümölcsöt majszoló Mikkelsen még elmondta, hogy a raliban még tanul, idén csak a negyedik versenyen indult először, igaz, nagy segítség számára, hogy a Volkswagen pilótái segítik egymást a tapasztalataikkal. Elmondta azt is, hogy a csapatok épp tárgyalnak az FIA-val arról, hogyan lehetne a nézők számára még látványosabbá tenni a rali-sportot – több SuperSpecial, több éjszakai futam van egyelőre az ötletek között. Amikor rákérdeztem, hogy tetszett a VW Golf versenyautóban gombnyomásra lehívható 50 lóerős többlet, azt mondta, jó volt, kár, hogy csak 19 esetben lehetett használni. Sajnos azonban a raliban egy ilyen köztes sprintnek nincs értelme…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!