Noha már Indiában is úgy vélekednek az emberek, hogy eljárt az idő az 1958 óta lényegében változatlan formában gyártott Hindustan Ambassador fölött, a gyár nem hajlandó veszni hagyni a típust.
Amikor több indiai nagyvárosban bevezették az Euro 4-es előírásoknak megfelelő károsanyag-kibocsájtás BS-IV előírásokat, az Ambassador értékesítése évi 2500 darabra esett vissza. Azonban ez nem volt elég indok az autó megölésére, inkább a fejlesztésbe invesztáltak. Már amennyit tudtak, hiszen például 2013 júliusában egy 2,5 millió Ft-nyi tartozás miatt az áramot is kikapcsolták a üzemben.
Most azonban bemutatkozott a BS-IV-es előírásokat teljesítő dízel, az 1,5 literes ohv négyhengerest látták el turbófeltöltővel, aminek köszönhetően a teljesítménye 35-ről 50 lóerőre, a nyomaték 73-ról 112 Nm-re emelkedett – ezzel utolérte a BS-III-as tisztaságú, 2,0 literes szívódízelt, ami 50 LE/120 Nm teljesítményű. Az új motorral újra megvásárolhatják a taxisok is az autót – mondjuk rajtuk kívül egyedül a kormányzat vásárol belőle említést érdemlő mennyiségen, leginkább a munkahelyek megtartása miatt. Azonban a Hindustan ennél is többre készül, hiszen készítik a 4 méternél rövidebb, és ezáltal kedvezőbb adózási kategóriába eső karosszériát is, amivel a magánvásárlók számára is attraktívvá tennék a típust. Ránézésre épp csak a hátsó sárvédőket csonkítják meg, és a hátsó lökhárítót simítják bele a karosszériába – vagy 30 centit kell rövidíteni a karosszérián. A turbódízel motorral szerelt Hindustan Ambassador alapára 1,775 millió Ft-nak megfelelő rúpia.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!