Tényleg új utakon jár a BMW az általa forradalminak beharangozott új típusaival, az akkumulátoros-elektromos (és extraként hatótávnövelővel is ellátott) i3-assal és a kábeles benzin-elektromos hibrid i8-assal, hiszen nem csak a saját mérnökeinek a teljesítményét folyatja bele a fejlesztésbe, de a konkurenciánál is nézelődik.
Arról van szó, hogy a Bolloré által Párizsban működtetett Autolib autómegosztási rendszer elemeit vizsgálták meg a BMW által megbízott P3 fejlesztőcég mérnökei. Először augusztus 21-én találkoztak a Bolloré emberei az autójukat vizsgáló két férfival az egyik töltőponton – az autó küldött jelzést arról, hogy babrálják. A két férfi azt mondta az Autolib embereinek, hogy egy „német autógyártónak” dolgoznak, majd beültek a német rendszámú BMW-jükbe és elhajtottak. Augusztus 22-én egy másik töltőponton látták a két férfit az Autolib karbantartói, akik ekkor még időben elhajtottak, végül szeptember 5-én fedezték fel őket újfent – ekkor kihívták a rendőröket, akik letartóztatták a két férfit, akik egy éjszakát a dutyiban töltöttek. Ezt követően tett büntetőjogi feljelentést ipari kémkedés miatt a BMW ellen a francia cég.
A Bolloré intelligens eszközei jelenleg a legmodernebbnek számítanak, és a BMW ahhoz hasonló modellt akar megvalósítani több metropoliszban az i3-assal, amit a franciák már üzemeltetnek. Akik egyébként nagyon vigyáznak a fejlesztéseikre. A BMW szerint nekik semmi közük a törvénysértéshez, ők csak arra kérték meg a P3 nevű céget, hogy vizsgálják meg a konkurenciát. Minimum furcsa, hogy a BMW elismerte, hogy augusztus 21-én és 22-én az ő megbízásukból vizsgálódott a két mérnök, de a szeptember 5-i esethez semmi közük. Azért ez nagyon átlátszó védekezésnek tűnik, de hát majd egy francia bíróságnak kell döntenie majd az ügyben, amelyben a BMW is a vádlottak padján szerepel majd a P3 mellett.
Az Autolib szolgáltatás 2011 decemberében indult Párizsban, idő közben már Lyonban és Bordeauxban is működik. Párizsban 1800 akkumulátoros-elektromos autó áll a 34 000, előfizetéssel rendelkező ügyfél részére, és mintegy 4000 kizárólagos töltőpontot is telepítettek. A jelenleg Franciaországban forgalomban lévő nagyjából 6000 elektromos autó harmadát jelenti a Bolloré által gyártott Autolib-flotta.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!