A Volkswagen szerint most érkezett el az idő arra, hogy az elektromos forradalmat beindítsák. Már kábeles hibridjük (Porsche Panamera S Hybrid), akkumulátoros-elektromos autójuk (e-up! 27 000 euróért), és hamarosan lesz akkumulátoros-elektromos autó (e-Golf) és kábeles hibrid (Audi A3 e-tron) az MQB alapon.
Lehet, hogy ez csak négy autó, de a konszern nagy arányú közös-alkatrész stratégiájának köszönhetően pillanatok alatt – elhangzott, hogy 2018-ban már vezetőek szeretnének lenni az elektrifikáció (de szép szó ez) terén – 40 modellre tudják adaptálni ezeket a környezetbarát technológiákat. Már ha minden jól megy, ami nem mondható el a „Moving ideas” mottóval jelöl VW Group Night-ról. Bejelentették, hogy itt a négy új autó, és mind a három be is gördült a színpadra. Az e-Golf kis késéssel érkezett meg, és vagy 1 méterrel túl is lőtt a célján, miután megállás után megint előrébb gurult…
Ezen kívül még egy apróság érdemel említést baki-fronton, amikor az Audi nanuk quattro tanulmány begördült, valami önállósította magát a bal első kerék mellett – pár elektromos vezetéken vonszolta magával az autó az ismeretlen rendeltetésű dobozt. Ettől eltekintve az 5,0 literes, V10-es dízelmotorral szerelt szabadidő-autó elég dögösen néz ki, még annak ellenére is, hogy az összkerékkormányzás miatt néha nagyon közelinek tűnnek a kerekek egymáshoz. És persze nem tagadhatja le az ItalDesign által készített tanulmány, hogy azért a Lamborghini Parcour adta hozzá az ötletet…
A többiekről néhány szóban: a Seat örül, mert van termék, amit el tudnak adni, nosza be is indultak az eladások, és már itt a következő nagy dobás, a Leon kombi. A haszonjárművek részleg megfilozofálta, miért is jó ötlet a szabadidő-autós megjelenéssel és lemezelt hátsó ablakokkal rendelkező e-load-up! tanulmány. A Bentley talált pár lóerőt a V8-as biturbó motorban, a Lamborghini az újonnan alapított Scuadra Corse versenycsapatot ünnepli, a Ducati meg bemutatta a 899 Panigale-t, amely gyors ugyan, de azért nem olyan vészesen (minden relatív). A VW nagy reményeket fűz a Golf Sportsvan-hoz, ami leginkább azért tanulmány, mert csak 2014 közepén kezdik meg a gyártását. A Bugatti pedig platina emblémákkal ellátott Veyronnal tiszteleg Jean Bugatti előtt, aki korának kiemelkedő konstruktőre volt.
A Skoda Rapid Spaceback is jelentősebb újdonság az egyszerűen csapott hátsónál, hiszen ez a csehek első olyan autója, amely már szegről-végről életstílus kocsi. A rendelhető, 2 négyzetméteres üvegtető és az ehhez járó, lejjebb engedett hátsó szélvédővel kifejezetten divatos a megjelenés, ami bizony új szempont az eddig a praktikusságra szorítkozó kialakításnál.
A Porsche 918 Spyder nem egyszerűen a cég új szuperautója, hanem a jövő. Elsőként a sportkocsiknál lesz majd uralkodó a kábeles hibrid hajtás, hiszen ezeknél a teljesítmény fokozásával lehet csökkenteni a (szabványos) fogyasztást, és jellemzően a vásárlóközönség is hajlandó áldozni a csúcstechnikára. Nem az a kérdés tehát, hogy hibridek lesznek-e a Porschék a jövőben, hanem az, hogy mikor. Műszaki oldalról már felkészültek…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!