A látogatók különös figyelmet fordítottak egy második világháborús Zündappra és egy 1952-es BMW-re, melyet egy minden ütemen gondolkodó akusztikai csodának neveztek.
Közel 50 veterán motort vonultattak fel a Békéscsabai Ipartestület Veterán Motoros Klubjának és a gyulai Veterán Baráti Körnek a tagjai a gyulai Steigervald-tanyán. Érkeztek járgányokkal Mezőkovácsházáról, Gyomaendrődről, Mezőberényből, Szegedről és Inárcsról is. Az inárcsi Kókai Miklós egy 1967-es, oldalkocsis BMW R69S típusú motort és egy 1952-es BMW R25/2-est hozott a találkozóra. Utóbbinak nemcsak a látványa, hanem a hangja is elismerést váltott ki a többi motorosból és a közönségből.
– Igazi akusztikai csoda a benzinszívás és a kipufogás hangja, ez az csodálatos hang az egyhengeres, alacsony fordulaton járó motornak köszönhető – magyarázta a szervezők részéről a békéscsabai Diószegi Gyula és Alföldi Károly, aki MZ 250 Trophy-val érkezett.
– Magam restauráltam az 1969-es évjáratú masinát, megvannak az eredeti papírjai – ecsetelte Alföldi Károly. – A járgány régi magánimportból származik, vagyis NDK-ban dolgozó honfitársunk hozta be, ezzel jött haza. A motoros kiemelte, természetesen nemcsak a szerelés, a motorozás is nagy élményt nyújt számukra. Kényelmesen, hetvenes tempóban motoroznak, élvezik az utazást, a természet nyújtotta látványt. Nem arra koncentrálnak minden idegszálukkal, hogy minél előbb odaérjenek valahova.
A békéscsabai Baráth István kifejtette, sokszor interneten keresztül jutnak hozzá veterán motorokhoz. Az se baj, ha lerobbant állapotú a járgány, látják a lelkét, és megveszik. Vagy van benne élet, vagy életet lehelnek bele. Egy második világháborús, német Zündapp motor számított a találkozó egyik sztárjának, az alvázszámból az is megállapítható ezeknél a belistázott gépeknél, hogy milyen időpontban gyártották, melyik frontra szállították ki. Nos, ez a Zündapp Moszkvában szolgálta gazdáját.
A békéscsabai Kertész János, az Autószerelők Országos Egyesületének régiós vezetője egy 1969-es gyártmányú 125-ös MZ-vel jött. A szüleitől kapta, azzal járt hajdanán ipari iskolába Kamutról Békéscsabára. – Nagyon jó kezdeményezésnek tartom a találkozót, többek között azért is, mert a gyerekek is megismerhetnek olyan járgányokat élőben, amilyeneket addig csak fényképekről, tévéből ismertek – hangsúlyozta Kertész János. – Kedvet kaphatnak a motorok bütyköléséhez, fejlődik a műszaki érzékük, és rájönnek, hogy nemcsak a balesetveszélyes száguldás nyújt élményt.
Rostás István, a gyulai Veterán Baráti Kör vezetője az előbbieket megerősítve azt emelte ki, hogy a csaknem 30 tagjuk túlnyomó többsége 18-20 éves fiatal. A házigazda Steigervald József elmondta, egy éjszaka álmodta meg a versenyt. Lovasversenyeknek már számos alkalommal adott helyt a tanya, a lóerők most is maradtak, csak a közlekedési eszköz változott. A kétnapos rendezvény sikere a szervezők szerint jó alap arra, hogy hagyomány váljon a veterán motorosok összejöveteléből.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!