„Az új szabályok értelmében egy új alkategória jön létre EVO géposztály néven. Ez a géposztály a váz, a felfüggesztés és a fék komponenseinek tekintetében megegyezik az FIM Superbike technikai szabályzatában foglaltakkal. A motort és az elektronikát tekintve ugyanakkor a jelenlegi FIM Superstock szabályoknak fognak megfelelni a versenymotorok. A fékek és a felfüggesztések árát érintő költségsapka ugyanaz lesz, mint a Superbike-ban” – áll a Dorna hivatalos sajtóközleményében, mely a Superbike világbajnokságra vonatkozó 2014-es szabályváltoztatásokat taglalja.
Az idézett szabálymódosítás, az összes többi változtatással egyetemben (költségsapkák; maximálisan felhasználható motorok számának szabályozása; a gyárak a privát csapatoknak is ugyanazt a technikát kötelesek biztosítani, mint a gyári alakulatnak stb.) a költségcsökkentést és az esélykiegyenlítést célozza meg.
Bár jelen pillanatban is hihetetlenül izgalmas versenyeket láthatunk a Superbike világbajnokság keretén belül, ám a sorozatban résztvevő versenyzők száma nem haladja meg a 18-at, és egy magyar csapat számára például eddig elérhetetlen és megfizethetetlen volt a Superbike vb-n való indulás. Hangsúlyozzuk: eddig! Az új szabályokat ugyanis, mintha csak a kelet-közép-európai, kisebb költségvetésből gazdálkodó csapatok pénztárcájára szabták volna, köztük a jelenleg Németh Balázst a Supersport vb-n, míg Győrfi Alent a FIM Superstock 1000 Kupában foglalkoztató H-Moto Team pénztárcájára. A magyar alakulat csapatfőnöke, Kelemen Krisztián nem is várt sokáig a bejelentéssel: a H-Moto Team jövőre saját motort indít a Superbike világbajnokság EVO kategóriájában, lehetőleg egy magyar versenyzővel a nyeregben. Nem mellesleg a magyar csapat volt az első, amely hivatalosan jelezte részvételi szándékát az új géposztályban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!