A Frankfurti Autószalonon mutatja be a Peugeot a 208 Hybrid FE tanulmányt, amelynek egyik különlegessége, hogy az elkészítésében a Total olajipari cég is szerepet vállalt, azaz saját maga alatt vágja a fát, hiszen az autó különösen alacsony fogyasztású.
A „Mission 49-8” névre hallgató célkitűzés lényege, hogy a fogyasztást 2,1 l/100 km alá (49 g/km-es CO2-kibocsájtás) vigyék, miközben az autó kevesebb, mint 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. Ez egyébként a névben szereplő FE-ben is megtestesül, ahol az F a fun, tehát élmény, az E pedig az efficiency, vagyis hatékonyság szavakat jelenti. A tanulmányt egyébként a Peugeot versenyrészlege készítette el, akik első körben 200 kg-ot faragtak le a 208-as tömegéből különleges műanyag alkatrészek használatával, majd a Peugeot 908 Hybrid versenyautóval szerzett tapasztalatok alapján összehoztak egy benzin-elektromos hibrid hajtást az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor felhasználásával – utóbbinál különleges felületkezelési eljárásokat végeztek egyes alkatrészeken a belső súrlódás csökkentése érdekében. A Peugeot 208 Hybrid FE esetén még optimalizálták az aerodinamikát, és fokozott teljesítményű fékenergia-visszatáplálást alkalmaznak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!