A dél-koreai Gumi városában két, elektromos hajtású autóbusz üzembe helyezésével megkezdték a tömegközlekedést forradalmasító útfelület tesztelését. A lényeg az, hogy az aszfaltban elhelyezett elektromos kábelek segítségével menet közben tölthető az akkumulátoros-elektromos busz egy elektromágnese mező segítségével.
Korábban már foglalkoztak ilyen elven működő töltőkkel, de azokat csak úgy képzelték el, hogy azok a töltőponton álló autót látják el árammal, épp csak a kábellal való hadakozástól kímélték meg a jármű vezetőjét. Most a 24 kilométeres buszvonalon több ponton elhelyezett indukciós hurkok segítségével menet közben töltik az autóbuszokat, amelyek olcsóbbak a hagyományos akkumulátoros buszoknál, mivel kisebb akkumulátorra van szükségük. Utóbbi, tehát a fedélzeti akkumulátor miatt egyébként nem kell a teljes útvonalat „töltőberendezéssé” átépíteni, elég szakaszosan elvégezni ezt.
A Gumi városában kialakított kísérlet szakaszt 3,3 millió eurónak megfelelő összegből alakították ki, a Korea Advanced Institute of Science and TTechnology számításai szerint bőven elég, ha az útszakasz 5-15 százalékát alakítják át – utóbbi esetben a domborzati viszonyoktól függ, milyen gyakran van szükség az aszfaltba épített töltőre. A kutatók szerint a gyalogosokra és az adott útszakaszon közlekedő többi járműre nincs káros hatással az elektromágneses tér, ami a busz 17 centis hasmagasságát áthidalva képes tölteni annak akkumulátorait. Gumi városa egyébként 2015-ben további 10 indukciós töltésű autóbuszt szeretne üzembe állítani. Nem valószínű, hogy ez a töltési megoldás olyan könnyen elterjedne, hiszen az akkumulátoros-elektromos autókba épített megfelelő vevőberendezéssel „ingyen” lehetne energiát tankolni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!