Kínában már sokkal agresszívabb megjelenéssel kínálják a Suzuki Alto-t, de nem csak ez az egyedüli eltérés a mifelénk is forgalmazott, Indiában gyártott autóhoz képest. A helyi igényeknek megfelelően akkumulátoros-elektromos változatot is készítenek a miniből.
Itt egyébként nem vásárlói igényekre kell gondolni, a kínai kormányzatnak van egy olyan törekvése, miszerint az újenergiás – hibrid és elektromos – autókat favorizálja, és a Changan is beállt a sorba. Arról nem is beszélve, hogy a nagyvonalú pénzügyi támogatások miatt valószínűleg olcsóbb lesz majd az akkumulátoros-elektromos hajtású Suzuki Alto, mint a benzinmotoros. Utóbbi indulóára 40 900 jüan (1,493 millió Ft), a csúcsmodell 64 300 jüanba (2,347 millió Ft) kerül, ez utóbbi az irányadó ár, hiszen az elektromos változat is ebből készül.
Ennek ellenére nem valószínű, hogy túlságosan népszerű lesz majd az autó, hiszen még azokban a nagyvárosokban, ahol korlátozzák a rendszámkiadást és előnyben részesítik az akkumulátoros-elektromos autókat e téren, ott sincs igazából használható töltő-infrastruktúra. A várhatóan novemberben, a Guangzhoui Autószalonon bemutatkozó Suzuki Alto EV tehát igen nagy eséllyel csak presztízsberuházás.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!