Rögtön kétféle karosszériával is bemutatkozott a Hyundai i10-es mini legújabb generációja, igaz, nem lesz földrajzi átfedés a két jármű között. Európában marad városi miniautó a típus, míg Indiában és a többi fejlődő ország piacán családi autónak is beillő Grand i10-esként fogják forgalmazni – itt a kínálatban tartják majd a jelenlegi típust is.
Európában teljes lesz a váltás, azaz csak a mostaninál 8 centivel hosszabb, 6,5 centivel szélesebb és 5 centivel alacsonyabb autó lesz az egyedüli választás. A tengelytávolság nem változott számottevő mértékben (+5 mm), így a bővülés leginkább ott érhető tetten, hogy immár 250 literes a csomagtér, amely egy összesen 366 centis minitől egész jó érték.
A motorkínálatban teljesen új az 1,0 literes lökettérfogatú, háromhengeres alapmotor 65 lóerős teljesítménnyel, az 1,2 literes négyhengerest továbbfejlesztették, teljesítménye 87 lóerő. Később még lesz földgázas változat is, a piaci bevezetéskor csak ez a két benzines lesz választható. Bővül a biztonsági felszerelések listája is, alapfelszerelés lesz a menetstabilizáló, a hat légzsák és a keréknyomás-ellenőrző rendszer is.
Indiában lesz először megvásárolható a Hyundai Grand i10, ami az európai változatnál 10 centivel hosszabb karosszériát kap. Eltérés csak a B oszlop mögötti résznél van, nem olyan lendületes az oldalablak vonala, illetve ennél van tetősín is. Itt is kéttagú a motorkínálat, az 1,2-es négyhengeres benzines (5-ös kézi vagy 4-es automatikus váltó) mellett még 1,1 literes, háromhengeres turbódízel (70 LE) lesz választható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!