Már hírt adtunk róla, hogy a Caterham gőzerővel dolgozik az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor adaptálásán a Seven típusba, most pedig már arról van szó, hogy még ennél kisebb erőforrással is próbálkoznak.
Mégpedig egészen Japánig mentek a megfelelő technikáért, amelyet a Suzukinál találtak meg. A Suzuki 0,66 literes, háromhengeres turbómotorját nézték ki maguknak, és a japánok e mellé még némi technikai támogatást is adtak. Utóbbinak köszönhetően a Suzuki kicsi és könnyű, 5 fokozatú kézi váltóját is megkapta az autó, amely olyan könnyű lett a jelenlegi autókhoz képest, hogy a Caterham teljesen új felfüggesztést készített hozzá. Nem egyszerűen módosították a rugók/lengéscsillapítók hangolását, hanem egy korábban használt konstrukcióhoz tértek vissza.
Azt egyelőre nem árulták el, a gyári formában, 64 lóerős teljesítménnyel, vagy netán tuningoltak rajta egy keveset – mifelénk ugye nem köti a mérnökök kezét a jogszabály, ami Japánban 100 lóerős literteljesítményre korlátozza a kei-autók motorjának erejét. Az autó és a hajtáslánc már benne van a prototípusban, még hátravan a tesztelés és a szükséges papírmunka – a típusbizonyítvány megszerzése. Annyit lehet tudni az új, Suzuki motoros Caterhamről, hogy a jelenlegi legolcsóbb (1,6-os Ford szívómotorral szerelt) Roadsport-nál mintegy 3000 fonttal lesz olcsóbb az új alapváltozat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!