Amíg az előző Outlander ciklusa vége felé kifejezetten sportos kinézettel rendelkezett, az új autó úgy néz ki, mint egy cipősdoboz. Sallangmentes forma, ha nem lenne a feláras vörösréz fantázianevű szín, észre se lehetne venni a forgalomban.
Ami nem feltétlenül baj, hiszen a tulajdonos részint a karosszérián belül tartózkodik. Itt sincs semmi meglepetés, konzervatív a vonalvezetés. Magasan tornyosul előttünk a műszerfal, amelynek közepét a tesztelt Instyle Navi felszereltségi szinten a nagy méretű érintőképernyős fejegység uralja. Utóbbival kapcsolatban egyvalami kifogásolható: első motorindításkor nagyon lassan tér magához, ilyenkor még a tolatókamera képére is várnunk kell pár pillanatot, és a rádió sem szól azonnal. Apropó, rádió, a Rockford Fosgate hifi mélynyomót is kapott, ami a csomagtér bal oldalán utazik – és megakadályozza a roló rendeltetésszerű rögzítését a padló alatt (a könnyen mosható műanyag fióknál), a csúcsfelszereltség esetén tehát otthon kell hagyni a kalaptartót, ha használja az ember a hátsó pótüléseket.
Utóbbiak könnyedén hajthatók fel, a megközelítést az előrecsúszó-billenő ülések segítik, de csak gyermekeknek ajánlható jó szívvel. A középső sorban lévő üléseket előre is lehet dönteni, ehhez azonban be kell szorítani az egyik kezünket a támlához, hogy az ülőlapot fel tudjuk hajtani. Ezt követően már gond nélkül megy a támla ledöntése. Az eddigihez hasonlóan továbbra is ott a pótkerék a kocsiszekrény alatt. A csomagtartó ajtaját elektromotor mozgatja, ám nem csak a csipogás idegesítő, de nem is nyílik elég magasra a fedél.
Tágas az utastér, de én (190 cm) egy kicsivel tágabb határok között állítható vezetőülésre vágytam volna, nem tudtam elég meredekre állítani a támlát ahhoz, hogy jól elérjem a kormánykereket. Még egy kritikus pont: a tetőablak miatt lefelé húzott tetőkárpit a hátsó utasok fejterét csökkenti, magas emberek csak a leghátsó pozícióban lévő ülésen férnek el, és még így se tudják például előrehajtani a kobakjukat. Pozitív azonban, hogy még a hátsó pótülések támlája is állítható, igaz, csak két fokozatban, de ez is több a semminél.
Korrekt munkatárs az úttörő dízelmotor
Ha a papírt nézzük, a Mitsubishi saját fejlesztésű, közel 2,3 literes dízelmotorja nem túl fickós, a vetélytársak közel 50 lóerővel combosabbak. Azonban ez ne zavarjon senkit, a világ első, változó szelepvezérlésű dízele rácáfol 150 lóerőjére. Alacsony fordulatról is gyorsan magára talál és erősen húz, kevés kapcsolással is jól lehet vele autózni – leszámítva a kissé rövid első fokozatot, amely hamar leforog. De érdemes megjegyezni, hogy a hangja nem túl szép, és ha halkan is, de állandóan velünk utazik. Ezt legkésőbb akkor bocsátja meg az ember, amikor tankolásra kerül sor. A szabványos átlagot ugyan nem értük el, de a 6,6 literes tesztátlag egy ekkora méretű, összkerékhajtású szabadidő-autótól nagyon jó eredmény.
A japánok olyan összkerék hajtást készítettek a szabadidő-autóhoz, ami terepen is megállná a helyét, ám a dízelmotorral mindössze 19 centis hasmagasság és a 18 colos felnikre húzott abroncsok épsége miatt óvatosan kell bánni a kalandozással. Sokkal inkább közúton van elemében a jármű, a felfüggesztés hangolása egészen jó kompromisszum a kényelem és a vezethetőség között: nem ráz, de azért egészen jól lehet kanyarodni aszfalton.
Az általunk próbált csúcsfelszereltségű, egyedül az automatikus váltót nélkülöző konfiguráció 11,19 millió forintba kerül, ami drágának számít, hiszen a hasonló méretű és tudású távol-keleti konkurencia ennél olcsóbb. Érdemes megemlíteni, hogy a Mitsubishi Outlander esetén a hátsó pótülések csak a harmadik szinttől vannak a fedélzeten, a modern baleset-megelőzési segédek pedig a csak a dízelmotoros, automatikus váltóval felszerelt Instyle Navi felszereltségű példányokhoz járnak, más kombinációhoz még felár ellenében sem lehet kérni azokat…
TETSZETT
– erős és takarékos dízel
– jó vezethetőség
– tágas utastér az első két sorban
NEM TETSZETT
– mélynyomó elhelyezése
– hátsó ülés ledöntésének módja csomagtérbővítéskor
– biztonsági extrák korlátozott elérhetősége
ÖSSZEGZÉS
Ha megjelenésre bele is szürkül az utcaképbe, technikailag és tudásra azért kiemelkedő maradt az Outlander. Ez utóbbi egyébként érezhető az árán is, ami a legmagasabbak közé tartozik a szegmensben, de nem csak fanatikus márkarajongónak érdemes elgondolkozni rajta.
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle Navi
Összlökettérfogat: 2268 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500/perc
Max. nyomaték: 380 Nm 1750-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4655/1800/1680 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/2540 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1590/670 kg
Csomagtér: 128-913 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 6,5/4,7/5,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 140 g/km
A modell alapára: 7 590 000 Ft
A tesztelt verzió ára: 11 190 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!