Ha van valami, amihez igazán ért a Suzuki, az a mini- és kisautók gyártása, amit jelen esetben az Alto is bizonyít. Ugyan a mai új autók többségéhez viszonyítva egyértelműen puritán és felettébb egyszerű kialakítású az indiai gyártású mini, 2 499 000 forintos vételára elhallgattatja a kritikus hangokat is – ebben az árban a szervokormány, az első elektromos ablakemelők és a légkondicionáló is benne foglaltatnak.

Funckionális, felettébb egyszerű műszerfal Funckionális, felettébb egyszerű műszerfal

A háromhengeres úgy, ahogy van, jó

A 2013-as modellévre enyhén módosított orr-résszel készülő miniautó jelenlegi generációját 2008-ban kezdték gyártani – kozmetikázás híján az évek belül meg is látszanak: a minimalista jelző illik az utastérre, nincs fordulatszámmérő, a tükröket manuálisan állítjuk, a vezetőoldali ajtóra csak egyetlen ablakemelő kapcsolót tettek, így ha a jobb oldalit akarjuk lehúzni, át kell nyúlni, míg a csomagtartót kívülről csak kulccsal nyithatjuk. Mindezek ellenére az összeszerelési minőségre nem
lehet panaszunk, tisztességesen megépített autó benyomását kelti az Alto, az illesztések például meglepően pontosak.

A második sorban meglehetősen szerény a fejtér A második sorban meglehetősen szerény a fejtér

Egy miniautónál sarkos pont az utas- és a csomagtér mérete, e tekintetben pedig vegyes a kép. Elöl viszonylag kényelmesen elfér két felnőtt, ám a hátsó sor a korlátozott lábtér miatt inkább csak gyermekeknek vagy egészen kis termetűeknek ajánlható. A 129 literes csomagtartó is jelzi, egy hétvégi bevásárlás holmija nagy valószínűséggel nem fér el az ülések ledöntése nélkül.

Kihalófélben lévő megoldás: hátul billenőablakokat alkalmaz a Suzuki Kihalófélben lévő megoldás: hátul billenőablakokat alkalmaz a Suzuki

Ami a menettulajdonságokat illeti, az 1,0 literes, 68 lóerős benzinmotor remekül teljesít. A háromhengeres egészen halk, és bár a hosszú váltófokozat-kiosztás nem segíti a gyorsulást, városi környezetben nem érezzük gyengének az autót, ami a kiváló gázreakciónak is köszönhető. A kis Suzuki ereje 110 km/óra felett hirtelen fogyni kezd, de fogyasztása ekkor sem válik túlzóvá.

A vegyes üzemben abszolvált 5,2 literes érték egészen jó, főleg, hogy a tesztautó nálunk tette meg első kilométereit. Szintén meggyőző volt a kormányzás és a fékrendszer, s ha a futómű egy kicsivel jobban csillapítaná az úthibákat, az Alto vezethetőség tekintetében felzárkózna a kategória legjobbjaihoz.

Takarékosan és csendesen dolgozik a 68 lóerős benzinmotor Takarékosan és csendesen dolgozik a 68 lóerős benzinmotor

TETSZETT
– kis átmérőjű fordulókör
– kellemes motor
– alacsony fogyasztás

NEM TETSZETT
– egy motor és felszereltség
– csomagtér mérete
– hátsó billenőablakok

ÖSSZEGZÉS
A Suzuki Alto 2,5 millió forintos árával a kategória egyik legvonzóbb ajánlatának tűnik, ennyiért kisebb hibái is megbocsáthatók. Az egyetlen baj, hogy a Splash azonos felszereltség esetén csupán 125 ezer forinttal kerül többe…

Suzuki Alto 1.0
Összlökettérfogat: 996 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 50 kW (68 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 90 Nm 3400/perc

Hossz./szél./mag.: 3500/1600/1470 mm
Tengelytáv: 2360 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1405/1400 mm
Fordulókör: 9,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 855/395 kg
Csomagtér: 129-367 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,0 s
Max. sebesség: 155 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 99 g/km
A modell alapára: 2 499 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!