Hivatalosan még nem jelentette be a Mercedes a legújabb váltóját, a házon belül készített 9G-Tronic elnevezésű automatát, a német ügyféloldal konfigurátorában már ki lehet választani ezt az extrát.
Egészen pontosan alapfelszerelésnek számít az új váltó a 350 BlueTEC motornál, tehát a 252 lóerő teljesítményű, 3,0 literes V6-os dízelnél – de csak a hátsókerékhajtású változatnál. A összkerekeshez még mindig a 7G-Tronicot adják. Utóbbihoz képest nem csak a több fokozat az újdonság, de finomítottak a motorleállító rendszer működésén is. Mindez azt jelenti, hogy a szabványos átlag 5,3 l/100 km-re csökken az új váltóval. A 0-ról 100-ra gyorsulás ugyanúgy 6,6 másodpercig tart, mint eddig – nem ismerjük a pontos áttételeket, de ez arra utal, hogy autópályán használatos kímélő-fokozatok az új áttételek.
De nem csak a 9 fokozatú automatikus váltó az újdonság, az E220 BlueEfficiency Edition változatnál immár alapfelszerelés a 7G-Tronic nevű automatikus váltó – eddig ez extra volt, alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval adták ezt a spórmodellt. A másik változás a Mercedes E-osztály kínálatában az E200 NGD elnevezésű földgázas erőforrás, amely ugyanaz a 2,0 literes, turbós négyhengeres, amit a B200 NGD is használ. A 154 lóerő/270 Nm teljesítményű erőforrással 4,3 kg földgáz/100 km az átlagfogyasztás, a 100 km/órás tempót 10,4 másodperc alatt éri el a limuzin.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!