Az utolsó negyedévben kezdi meg a Mazda az új kompakt autójának forgalmazását, amelyből rögtön hibrid kivitelt is piacra dob japánban. Nem saját fejlesztésről van szó, hanem a Toyotával való együttműködés eredményéről.
A HSD hajtást veszi át a Mazda, és a hírek szerint az európai Yaris hibridben tovább élő Prius II. rendszerét – ennél 1,5 literes Atkinson ciklus szerint működő belső égésű motor dolgozik egy elektromotorral együtt, a rendszerteljesítmény 100 lóerő. Azért döntött e hajtás mellett a Mazda, mert a különösen alacsony átlagfogyasztásra hajtanak, ami a hírek szerint a japán szabványos mérési ciklus szerint kevesebb lesz, mint 3,0 l/100 km. Egyelőre nincs arról szó, hogy Japánon kívül is elérhető lesz a Mazda3 HSD, de nem lehet kizárni – kis dízel nincs az autóhoz, és a CO2 alapú adózású európai piacokon versenyképes lehetne ez a modell.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!