A most 67 éves Paul Halstead az IT-iparból gazdagodott meg, de mindig is kedvelte az autókat. A nyolcvanas években már közel került álmainak megvalósításához, amikor az Alfa Romeo Sprint alapján elkészítette a középre szerelt V8-assal ellátott Giocattolo nevű szörnyet, de abból mindössze 15 darabot tudott értékesíteni, és rövid úton be kellett zárni a boltot.
Most sokkal extrémebb autóban gondolkozik, legfőbb ismérv, hogy teljesen egyedi lesz a konstrukció. Kevlár és karbon alkotja majd a karosszériát, amelybe rögtön egyszerre két motort is szerelnek. Az egyszerűség kedvéért nem készítenek egyedi motorblokkot, hanem fogaskerekek segítségével egyesítik a két darab, egymáshoz csavarozott V8-as erejét.
Ráadásul a General Motors legvadabb szívó V8-asa, a korábbi Corvette Z06-osban szolgáló LS7-es small-block az alap, némileg megvadítva. Feltöltés nélkül 1200 lóerős lesz a 14,0 literes lökettérfogatú, VV16-os erőforrás, de kompresszorral vagy turbóval – mindkettőre több példa is van az Egyesült Államokban – bőven 1500 lóerő feletti teljesítményt is elér majd az autó. Egyelőre annyi ismert az erőátvitelről, hogy egy versenyautókban használt hatfokozatú, szekvenciális váltót kap majd az egyelőre HAL munkanéven emlegetett alkotás. A teljesen működőképes autót 2016-ban szeretné prezentálni Paul Halstead.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!