Zsömle igazi tuningiparos: műhelyénél sorakoznak a saját és a barátok felsrófolt autói, mellettük reménybeli vasak rozsdásodnak. A 2005-ös évjáratú E60-as két éve került hozzá. Szépen óvott, vajbőr belsős „üzletemberi” példány volt akkor. Most harcosmorcos feketelelkű a gép.
Az autóra az M-packet készletből való első-hátsó lökhárítót és küszöbidomokat szereltek fel, a diffúzor karbonbevonatot kapott, míg a csomagtérajtó kis szárnnyal gazdagodott. Az utastérben is hasonló változásnak lehetünk tanúi: fekete színű M-es bőrbelső költözött be, mégpedig az M5-ös alumíniumhatású díszléckészletével.
Gázolajos vitamin és saját futóműhangolás
A motorteljesítmény kérdését Kollár Szabolcs oldotta meg: olyan programot töltött fel, amellyel az 530d most 218 helyett 270 lóerős, a nyomatéka pedig 600 Nm. Hardverváltozásként a Janó Dob készített egy M5-klón kipufogórendszert. Jól sikerült, a dízelség nyers mély hangja eltompult és sportosabbá vált. A motortérben szép VTN-ezést láthatunk, karbon- és szálcsiszolt felületekkel. Külsőleg a BMW 6-os kupé felnijeinek felszerelése is hozott változást. A 19 colos tárcsákra elöl 245/40, hátra 275/35 R19-es gumikat szereltek. Zsömle – engedve a divatáramlatnak – narancssárgára fújta a kerekeket.
Az autó futóműve sem maradt gyári. Supersport állítható magasságú készlet végzi a dolgát, de van benne jókora adag egyediség is. Hátul a kívánalomnak megfelelően fogta a kocsit a felfüggesztés, elöl viszont nem tetszett Zsömlének, így átalakíttatta a maga igénye szerint. Így már bejött neki, 50 mm-es ültetéssel jár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!