Az 560 lóerős RS 6 Avant és a 300 lóerős S3-as nemzetközi menetpróbáját München környékén tartották, a kijelölt útvonal pedig bőségesen tartalmazott autópálya-szakaszokat. Naná, hogy olyat, ahol nincs sebességkorlátozás!
Az RS 6 Avant 4,0 literes, dupla turbós V8-asa gyönyörű hangon duruzsol, az RS sportkipufogót a legvadabb állásra kapcsolva pedig még markánsabbá válik a gurgulázás. A gázreakció azonnali, a kettős feltöltés révén minden fordulatszám-tartományban ugrásra kész a közel kéttonnás kombi.
Ha pénz van, akkor 305-ig szabad a pálya!
Az állórajtos százas sprint 3,9 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség alapesetben 250 km/óra, melyet a vevő igénye és pénztárcája függvényében két lépcsőben (280 vagy 305 km/h) emelnek meg. Sajnos utóbbi csúcsértéket még az „Autobahnon” sem tudtuk abszolválni, de az általunk elért 265-öt csuklóból kirázta az RS 6 Avant, innen még bőszen tolt volna. A nyolcfokozatú Tiptronic sebességváltó elsőrangú szerkezet, ha kell, lágyan, ha kell, keményen és villámgyorsan kapcsol, az utolsó fokozat kellően hosszúra áttételezett, így nyugodt tempóval csorogva is komfortos.
A mérnökök dicshimnuszt zengtek az alacsony gyári fogyasztási adatokról, vegyes üzemben elvileg 9,8 literrel is beéri az 560 lóerős Audi, ami elődjéhez képest 30%-os csökkenés (az általam mért menetpróbaérték 18,6 l/100 km volt). A laborértéket persze a fejlett hengerlekapcsolási rendszerrel tudták kivitelezni, melynek lényege, hogy alacsony és közepes terhelésnél a nyolcból négy hengert automatikusan lekapcsol a vezérlés. Négyhengeres üzemben a nem kívánt rezgéseket az aktív motortartó felfüggesztések oltják ki. Az RS 6 Avant dögös, feltűnő túrakombi, a hűtőmaszk alján ott díszeleg az óriási quattro felirat, az extrém méretű, kiszélesített kerékjárati ívek alól pedig kikandikálnak a 21 colos felnik. Persze ezek (285/30 R21) felárasak, ahogy a 390 helyett 420 mm átmérőjű, szénszálas-erősítésű kerámia féktárcsák is.
A böszme nagy kombi mellett az S3-as ártatlan báránynak tűnik, pedig a visszafogott külső alatt komoly kvalitások lapulnak. A 2.0 TFSI blokkból 300 lóerőt préseltek ki, a modern quattro hajtás révén nincsenek tapadási problémák, a kézi váltós S3-as 5,2, míg a duplakuplungos automata 4,8 másodperc alatt lő ki 100 km/órára. A manuális váltós változathoz volt szerencsém, ami kissé csalódást okozott.
No, nem a rugalmasság vagy a dinamika, netán az útfogás terén – azok mind prímák –, hanem a kapcsolási pontossággal volt bajom. Véleményem szerint egy normál A3-asban precízebb manuális váltó található, mint a kipróbált S3-asban, a hatgangos szerkezet kapcsolási érzete kissé nyúlós, adott fokozatban pedig zavaróan sok a kar oldalirányú mozgástere. Lehet, hogy fikció, de az az érzésem, hogy a gyáriak úgy voltak vele, ha már S3-as, akkor áldozzon a kedves ügyfél az eleve fürgébben dolgozó, takarékosabb üzemű S tronic váltóra. A manuális egység már csak azért is kompromisszumot kíván, mert az első fokozatok pillanatok alatt elfogynak, nincs váltásfigyelmeztetés (pityegés/felvillanó lámpa) sem, ami egy ilyen kaliberű autónál jogosan hiányolható.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!