Azért került anyagilag is nehéz helyzetbe a Lada, mert Bo Andersson az oroszokról nemzetközi beszállítókra váltott a jobb minőségű termék érdekében, de ezek nem rubelben, hanem dollárban és euróban kell fizetni, és az árfolyamveszteség így az autógyárnál jelentkezik. Ezen gyorsan változtatni kell Nicolas Maure, az AutoVAZ új főnöke szerint, és már alapítottak is egy bizottságot, amelynek az lesz a feladata, hogy lehetőleg helyi, azaz a Szamarai Régióban működő beszállítókkal kössön üzletet – azzal a feltétellel, hogy a minőség nem változik.
De az is komoly kiadást jelent, hogy amíg az új Vesta kompakt limuzint az Izsnyevszki gyárban szerelik össze, annak alkatrészeinek 60 százaléka a togliatti központi üzemben készül, ahonnan aztán elszállítják azokat. Az addig oké, hogy új gyártósorra volt szükség, de ha azt Togliattiban építik fel, sokkal olcsóbb lehetne a Vesta.
Szintén a Ladához kapcsolódó hír, hogy nemsokára megkezdik a robotváltóval szerelt Granta és Kalina sport forgalmazását. Ebben az esetben is a kézi kapcsolásúhoz hasonlóan a rövidebb végáttételt kapja meg a váltó, és gyorsabbra programozzák a kapcsolásokat. Ezen kívül még egy könnyített változatot is terveznek a sportos modellekből, amelyből a tömegcsökkentés miatt hagynak ki minden, nem létfontosságú extrát.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!