Kétszer végtelen szer végtelen – akár így is lehet olvasni a Peugeot 2008-as jobb hátulján elhelyezett feliratot, és még nem is ez az autó legkülönlegesebb részlete. Kezdjük rögtön azzal, hogy egyszerre két kategóriát és három karosszériaformát is megcéloztak vele.
A Peugeot 208-as technikáját hasznosító öszvér a kisautó- mellett az alsó-középkategóriában is szeretne hódítani, a 3,8 milliós indulóár akár 7 millióig is elszaladhat úgy, hogy összkerékhajtás nincs, és az ezt kiváltani hivatott „okos” menetstabilizáló is feláras extra. Nem véletlenül, a statisztikák szerint ebben a piaci szegmensben eladott öszvérautók 98 százaléka elsőkerékhajtású.
A magas építés előnye a tágas utas- és csomagtér, nem véletlenül hiszen a korábbi kisautó kombi helyét veszi át a kínálatban a 2008-as. Meg egy kicsit egyterűs is, és persze kisautónak se utolsó választás. Alaphelyzetben 360 literes a csomagtér, amely 1194 literesre bővíthető – a hátsó ülések lapja előre és lefelé csúszik, a támla lebillen a rugós mechanizmus segítségével. Az egyedüli kritika talán a kalaptartót érheti, a kemény műanyag fedél hátsó részét lehet csak felhajtani a bepakolás megkönnyítésére, és akkor is tartani kell az egyik kézzel, a kivett kalaptartó ráadásul nem is nagyon fér el a raktérben. A küszöb 60 centi magasan van, nincs rakodóperem, műanyag sínek óvják a padlót, van 5 rögzítő gyűrű is. A jobboldalon hálós rekesz vagy mélynyomó, balra gumiszalagos rögzítési lehetőség van, a padló alá pótkereket rejtettek.
Kezdetben két benzinmotor és két dízel közül lehet választani. Az alapmotor az 1,2-es háromhengeres 82 lóerővel, az 1,6-os szívómotor 120 lóerős – ezt jövőre váltja majd az 1,2-es THP 110 és 130 lóerős változata. Az alap dízel az 1,4-es HDi 68 lóerővel és 5 fokozatú váltóval, az 1,6-os dízel csak e-HDi-ként létezik, 92 (5-ös kézi, 6-os robotizált váltó) vagy 115 lóerővel (6-os kézi váltó).
Négyféle matrica-készlet, különféle dekorelemek segítségével lehet még egyedibbé tenni a Peugeot 2008-as megjelenését, a konszern-jellegzetességnek számító illatosító immár a gyári kiegészítők között található, amely még tablet-tartót és sokféle kutyás kiegészítőt is tartalmaz. Már rendelhető a magyarországi márkakereskedésekben az új francia öszvérautó, amelyre 4 év/80 000 km garanciát vállalnak. A piackutatások szerint hazánkban a közepes, Active felszereltségű 1,2-es benzines és 1,4-es (68 LE) és 1,6-os (92 LE) dízel 2008-asok lesznek a legnépszerűbbek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!