A diffúzor, azaz a kocsi alatti légcsatorna hatékony működésének alapfeltétele, hogy alacsony legyen a hasmagasság, ennek megfelelően még ültetett utcai autóknál se működik a rendszer. A BMW vásárlókat azonban olyan apróságok, mint a valóság nem nagyon zavarják, ezért ők az X5-ös szabadidő-autó esetén is kapnak diffúzor-szerű végződést imitáló hátsó lökhárítót. No nem alapáron, be kell fizetniük az M Sport csomagra.
Ez egyébként nem csak a haszontalan hátsó, de a sokkal sportosabb formájú és ránézésre nagyobb, valójában jelentős részt kitakart légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító is jár. Egy kicsit lejjebb nyúlik a küszöbburkolat is, fényes feketére fényezik a tetősíneket, és alapból 19 colos, duplaküllős felniket adnak még.
Az X5 M50d esetén még tovább mennek, például az első lökhárító szélső légbeömlőibe apró ezüst bajuszokat helyeznek, és itt már nem próbálnak minket átverni diffúzor-szerű befejezéssel, még nagyobbak a kerékjáratokban lévő kerekek, és itt egyáltalán nincs tetősín. Ennél a változatnál széria, egyébként opciós az Dynamic Damper Control változó lengéscsillapítás-vezérlés, amihez sportosabb vezérlésű hátsó légrugózás tartozik. Mindkét autó esetén rengeteg M-es kiegészítőt találunk az utastérben is.
A BMW X5 M50d egyébként csak Európában lesz elérhető, a 3,0 literes, háromturbós dízelmotorjának 381 lóerő (4000-4400 között) a teljesítménye, maximális nyomatéka 740 Nm (2000-3000/perc). A nyolcfokozatú automatikus váltóval szerelt sport-szabadidő-autó 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, szabványos átlagfogyasztása 6,7 l/100 km.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!