Átmeneti időszakban van most a Mercedes-Benz márka, a Magyarországon gyártott kompakt kupé, a CLA 3 centivel felülmúlja a C-osztályt is – a házon belüli rang- és tényleges méretsor jövőre áll majd helyre, amikor megérkezik az új középkategóriás modell. Addig azonban a négyajtós kupéra koncentrálnak, amelyet először a Star Experience nevű ügyfél/sajtórendezvényen vezethettünk először. A tíz állomásos turné Zsámbékon a Driving Camp vezetéstechnikai központban indult.
Mégpedig számomra egy kicsit rendhagyó módon, hiszen elsőre épp csak egy Citant akartam próbálni, ehhez képest igazi különlegességbe ültem be. Mégpedig egy rádiót nélkülöző Mercedes tesztautóba. Igen, ilyesmi még manapság is létezik. Azért is volt furcsa a dolog, mert egyébként nem spóroltak, a teherautóban volt légkondicionáló, motorleállító rendszer…
A Kangoohoz képest a legnagyobb változás a műszerfaltest jelenti, a németek valamiért úgy gondolták, hatalmas méretű kerek légbeömlőkre van szükség a középkonzol felett. Jobban örültek volna a profi sofőrök mondjuk egy nagy méretű, fedeles rekesznek, ahol például a papírmunkát – menetlevél és egyebek – tárolhatnák. A teherautóknak egyébként a fékeit kínoztuk, a lejtőn 60-65 km/órás tempóra felgyorsítva kellett a fékre lépni. Az én produkciómra mindig a tökéletes jelzőt használta a német kolléga, az utánam következő meg valahogy mindig 100 pontos volt. Egyedül csak az autókat lehetett sajnálni, a Viano például még kevesebb, mint 500 km-es futásteljesítménnyel rendelkezett, amikor elkezdtük izzasztani a fékeit, és még három nap/6 turnus hátra volt neki.
A nap másik nagy fénypontja számomra az SLK 63 AMG volt. Alig vártam, hogy beülhessek a volánja mögé, majd megtudtam, mi is a feladat az 537 lóerős autóval: tessék felgyorsítani 40-45 km/órás tempóra, és akkor jön majd a rántópad. Ezen az akadályon először egy CLA-val próbálkoztam, és kívülről néztem, mit csinál az SL. Nos, a gyári ember először is leszúrta a sofőrt, hogy túl gyorsan ellenkormányzott, és nem pördült meg az autóval. Hát jó. Én következtem, és úgy voltam vele, hogy akkor most majd megpördülök, mielőtt még leszúrnak.
Tökéletes volt a megközelítésem, 45 km/órás tempóval hajtottam a rántópadra, és semmi nem történt. Nem vagyok ilyen profi sofőr, a rádión se jött leszúrás, úgyhogy megkérdeztünk: mi (nem) történt? Azzal a magyarázattal tudtak csak előállni, hogy a Mercedes radaros Pre-Crash rendszere megzavarja a Driving Camp radaros érzékelőjét, és azért nem old ki a rántópad. Hát jó, maradjunk ennyiben, meg abban, hogy a Mercedes CLA vezetése egyébként nem túlságosan izgalmas, 45 km/órás tempóval egyenesen haladva. Szerencsére a külső nagy körön való autózás során kicsit nagyobb tempóban is ki lehetett próbálni a CLA-t, igaz, volt felvezető autó is. A különböző típusok agilitását vizsgálhattuk, a tapasztalataim: az SLK 55 AMG csak látszatsportkocsi, a CLS gyári futóművel bálna, az A-osztály és a CLA egészen jól mozog, de továbbra is a C 63 AMG a király. Csodát tett az autóval, hogy a komótos 5 fokozatú automata helyett 7 fokozatú dupla kuplungos váltó dolgozik benne, és továbbra is hátborzongató hangja van.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!