Az Európai Parlament környezetvédelmi bizottsága május 7-én hozott határozatában azt szeretné elérni, hogy foglalják törvénybe a 3,5 tonna alatti teherautók számára bevezetendő elektronikus sebességkorlátozót, amely 120 km/órában maximalizálná a járművek sebességét.
Azért hozták ezt a határozatot, mert környezetvédő csoportok szerint a jelenlegi fogyasztási cél – 2020-ra 147 g/km-re, azaz 6,3 l/100 km-re kell leszorítani a flottafogyasztást – nem elég szigorú, azonban a bizottság elvetette ennek a szigorítását. E helyett jött az ötlet, hogy korlátozzák a kisteherautók végsebességét – a nagy homlokfelületű járművek esetén ezzel jelentős üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. Ráadásul ha a gyártóknak már csak 120 km/órás maximális sebesség az engedélyezett, akkor előbb-utóbb olyan konstrukciókkal állnak elő, amelyek a jelenleginél is kisebb, és a törvényalkotók logikája szerint ezáltal takarékosabb erőforrásokkal rendelkeznek majd, ami uniós szinten akár évi 6 százalékkal is csökkentheti a fogyasztást és a légszennyezést. Jogilag egyébként ne kifogásolható egy ilyen lépés, hiszen a többi haszonjárműnél – nagyobb teherautók és autóbuszok – már most is korlátozzák az elérhető végsebességet, épp csak ezt terjesztenék ki a kisebb össztömegű teherautóra. Egyelőre nem tudni, lesz-e egyáltalán, és ha igen, sebességkorlátozás a 3,5 tonna alatti teherautókra is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!