Nem egy versenysorozat számára készítette a Seat a Leon Cup versenyautót, az mindössze egy alap gép, amelyet viszonylag minimális módosításokkal világszerte számos versenysorozatban lehet indítani.
Alaposan kiszélesítették a karosszériát, hiszen írd és mond 40 azaz negyven centiméterrel szélesítették ki a felfüggesztést. Szerencsére a gyár formatervezőire bízták a karosszéria megtoldását, így nagyon dögös lett a megjelenés – arról már nem ők tehetnek, hogy valamiért az 5-ajtós, és nem a sportosabb SC változatot építették át.
A motortérben egyébként a 2,0 literes TFSI dolgozik 330 lóerős teljesítménnyel és 350 Nm maximális nyomatékkal. Az adók nélkül 70 000 euróba kerülő alapváltozatban 6 fokozatú DSG váltó dolgozik (elektronikus differenciálzárral), akinek szekvenciális váltó és mechanikus sperrdifi kell, már 95 000 eurós árral számolhat. Egyébként azon is dolgoznak a Seat mérnökei, hogy 1,6 literes benzines turbómotort is kínáljanak az autóhoz (ilyen dolgozik például a Polo WRC-ben), amivel már a WTCC-ben is rajthoz állhat majd a Seat Leon Cup.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!