Akármilyen jó autó is volt a kifutó Mazda6-os, sajnos „rosszkor volt rossz helyen”. Mivel a gazdasági világválság nem sokkal a 2007. őszi bemutatkozása után vette kezdetét, a Mazda középcsatára nem hozta a várt eredményeket. Úgyhogy a tervezők szerintem minden frusztrációjukat a munkába fojtották és a harmadik generáció kapcsán keményen odatették magukat: a korszerű Skyactiv tömeg- és fogyasztáscsökkentő építőelemek köré lenyűgöző formát alkottak! Hirtelen nem is emlékszem, hogy japán autó mikor bírt utoljára ekkora érzelmi töltettel – miközben tipikusan Mazda, az új 6-os megdobogtatja a szívet. Mondjuk ezúttal szinte mindent alá is rendeltek a Kodo (a mozgás lelke) stílusirányzat szentségének, az A-oszlopokat például – tehát gyakorlatilag a teljes utascellát – az eddigihez képest 10 centivel hátrébb tolták. Így aztán a méretnövekedés dacára leheletnyivel passzentosabb a Sportkombi belseje. Persze a hátsó sort csupán magas növésű, jól megtermett Gergely kollégánk találta szűkösnek, jómagam kényelmesen elfértem és örömmel üdvözöltem, hogy (az alapmodellt leszámítva) végre ide is jutott szellőzőrostély.

A minőségérzet alapvetően rendben van, de a részleteken lehetne még csiszolni. A praktikus megoldások sem hiányoznak A minőségérzet alapvetően rendben van, de a részleteken lehetne még csiszolni. A praktikus megoldások sem hiányoznak

A külsővel ellentétben a műszerfal látványától nem fogunk hátast dobni, legnagyobb erénye, hogy precízen kidolgozott és gyorsan áttekinthető – egyedül a kvarcóra került mélyre, ráadásul beleolvad a klíma kijelzőjébe. Többnyire igényes az anyagválasztás is, de személy szerint tovább korlátoznám a kályhaezüst betétek használatát, és nem lenne hátrány, ha a bordó, lakkozott műanyag helyett legalább opcióként lehetne másféle díszítőelemet választani. Az 5,8 colos, színes érintőképernyős fejegység a második, Challenge felszereltségtől széria, s „taperolás” helyett a HMI Commander egérrel is vezérelhető, a TomTom navigáció felára pedig jutányos, 139 000 forint. Ezen a szinten a városi koccanásgátló, míg eggyel feljebb (Attraction) már távolsági fényszóróasszisztens, holttérfigyelés és sávelhagyásra figyelmeztetés is jár az autóhoz.

Praktikus megoldás, hogy a csomagtérajtóval együtt „nyílik” a takaróroló, amit használaton kívül a padló alatt kialakított rekeszben lehet elrejteni – az alacsony küszöbbel és a tágas nyílással együtt ez kényelmesebbé teszi a pakolást. Ennél csak a Karakuri ülésmechanizmus ötletesebb, hiszen a bővítéshez elég az oldalfalon található karokat meghúzni, és a 60:40 osztású támlák síkba dőlnek. Nem kicsi a poggyásztér, de amíg alaphelyzetben az 522 literes érték hárommal nagyobb, addig az 1664 literes maximális befogadóképesség 87-tel kevesebb az eddiginél.

Nem csak ígéret: sportosan vezethető a 6-os

A 2,2 literes Skyactiv-D gázolajos már a „szerényebb” teljesítményű, 150 lóerős változatban is rendkívül megnyerő. Hidegindításkor és erőteljes gyorsításkor sem nyers vagy tolakodó a hangja, üzemmelegen pedig felettébb kifinomult a világ legalacsonyabb sűrítésű (14:1) dízelmotorja, csendesen és vibrációmentesen jár. Pontosan és élénken reagál a gázadásra, s mivel a két turbófeltöltő közül a kisebbik szinte azonnal munkához lát, már alulról is intenzív húzása van. Ráadásul kiválóan terhelhető a négyhengeres, köhögés és rángatás nélkül viseli, amikor a forgalommal csorogva nagyon hamar felkapcsolgatunk. Ugyanakkor az sincs ellenére, ha megkergetjük, lelkesen pörög fel, és a nagyobbik turbó nem hagyja, hogy magas fordulaton lankadjon a potenciálja. A 2,2-es lendületesen viszi a korábbinál 70 kilóval csekélyebb tömeget, az előzési rugalmasság határozott, s akár 150-es tempóról is nagyot lép, ha éppen úgy adódik.

A feszes tömésű ülések hosszú távon is kényelmesek. Hátul jól elférni, a világos kárpit pedig kényes ugyan, de javítja a térérzetet A feszes tömésű ülések hosszú távon is kényelmesek. Hátul jól elférni, a világos kárpit pedig kényes ugyan, de javítja a térérzetet

Városban a start-stop rendszer és az i-Eloop kondenzátoros energiamenedzser segít takarékoskodni, a fedélzeti számítógép (monochrome kijelzője borzasztó elavultnak tűnik) információja szerint nem is kevés sikerrel: csendes forgalomban akár 6,0 liter alatt elmászkálhatunk, de dugóban ácsorgással kombinálva is beéri 7,0 körül. Ugyanakkor Budapest-Miskolc viszonylatban, tempomat 130-as autópálya-sebességnél 7,8 literes értéket produkált, ami nagyon sok, míg visszafelé hasonló körülmények között 6,8-at jelzett, ami még mindig nem kevés – a különbségre nem találtunk magyarázatot. Őszintén szólva az általunk mért 6,6 l/100 km-es átlagnál kedvezőbbre számítottunk.

Ha nem is a kategória legnagyobb, de az egyik legpraktikusabb csomagtere. Jó alakú és igényesen kárpitozott, bővítése pofonegyszerű Ha nem is a kategória legnagyobb, de az egyik legpraktikusabb csomagtere. Jó alakú és igényesen kárpitozott, bővítése pofonegyszerű

Szerencsére vezetési élményével mindenért kárpótol a Mazda6-os. A hatfokozatú sebességváltóval öröm kapcsolgatni, precízen megvezetett és rövid utakon jár, a fék nyomáspontja könnyen kitapintható, ereje érzéssel adagolható. Kormányzása közvetlen és pontos, elegendő visszajelzéssel szolgál, a kocsi pedig jól manőverezhető (csak a 12 méteres fordulókör nagy kissé), agilisan követi az iránymutatást. A futómű meglehetősen feszes hangolású, tehát az útviszonyokról hiteles képet kapunk, de még a 19 colos alufelnikkel és 255/45-ös gumikkal együtt sem kényelmetlen vagy pattogós az autó. Ellenben nagyon ott van az úton, nagy tempónál is stabilan és szerény oldaldőléssel fordul.

A méretnövekedés ellenére 70 kilót fogyott a dízel Mazda6-os. Sportosan feszes a futómű, de a 19-es kerekekkel is tud rugózni A méretnövekedés ellenére 70 kilót fogyott a dízel Mazda6-os. Sportosan feszes a futómű, de a 19-es kerekekkel is tud rugózni

TETSZETT
– szívdöglesztő formaterv
– variálhatóság, praktikum
– műszaki igényesség
– vezetési élmény

NEM TETSZETT
– műszeregység monochrome kijelzője
– tesztfogyasztás

ÖSSZEGZÉS
A hosszú tengelytávú (+8 cm) szedánt és a kombit azonos árban kínálja a Mazda – ötajtós ferdehátú már nincs a kínálatban. Szintén közös bennük, hogy az MX-5-ös Jinba Ittai-érzéséből sikerült valamennyit átmenteni: a 6-os együtt él és mozog a vezetővel, mint a ló és a lovasa.

Mazda6 Sportkombi 2.2
Összlökettérfogat: 2191 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 380 Nm 1800-2600/perc

Hossz./szél./mag.: 4805/1840/1475 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1585 mm
Fordulókör: 12,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1495/595 kg
Csomagtér: 522/1648 l
Üzemanyagtank: 62 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,1 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Város/országút/vegyes: 5,5/3,8/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 116 g/km
A modell alapára: 6 499 900 Ft (2.0 Emotion)
A tesztelt modell ára: 7 069 900 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!