Hivatalosan még csak azt erősítette meg a Tata, hogy a földgázas Nano után majd piacra dobja a dízelmotoros változatot. A turbófeltöltő beszállítója, a Garrett azonban a saját weboldalán már árulkodott az új erőforrásról.
Meglepetés nincs, a Tata Ace kisteherautóban is használt, 0,8 literes lökettérfogatú, kéthengeres szívódízelt turbósították, és közös nyomócsöves befecskendezéssel látták el. A Honeywell (a Garrett tulajdonosa) eddigi legkisebb méretű turbóját készítette el az új motor kedvéért.
Már 2011 óta tesztelik az erőforrást, komoly kihívást jelentett megoldani a vibrációk, az olajszivárgások és a gyakori terhelésváltások problémáját – utóbbi azt jelenti, hogy a viszonylag kis teljesítmény miatt sokat használják az erőforrást padlóig nyomott gázpedállal, majd hagyják gurulni az autót, amikor alapjáraton ketyeg. Például teljesen új csapágyazást készítettek ehhez az apró feltöltőhöz, amely olyan jól sikerült, hogy egyre nagyobb turbókban is alkalmazza azt a Garrett. A Tata Nano 0.8 literes dízelmotorjának teljesítménye 30 kW, azaz 40,8 lóerő lesz, és ha lehet hinni a pletykáknak, 2,5 l/100 km-es szabványos átlagot tud majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!