Most, hogy a BMW egyelőre jegelte a hidrogén, mint belső égésű motort hajtó üzemanyaggal kapcsolatos kutatásait az elektromos autók miatt, igazából csak független, kis cégek foglalkoznak ennek vizsgálatával. Ezek közül az egyik, az Alset Global nevű cég most az Aston Martin segítségével próbálja ki fejlesztéseit, éles körülmények között.
Az Aston Martin Rapide S alapján építettek egy versenyautót, amelyet aztán a Nürburgringi 24 órás versenyen indítanak majd. A műszaki részletek meglehetősen szegények jelen pillanatban, annyit tudni, hogy biturbó-feltöltést kap az erőforrás, illetve hogy a tartályban 3,23 kg nagy nyomáson tárolt hidrogéngázt tud tárolni, ami 250 km megtételére elég. Az erőforrás természetesen benzinnel is tud üzemelni. Kereskedelmi forgalomban mindössze 15 százalékkal növelné meg az Aston Martin Rapide S árát a hidrogén-üzemre való felkészítés, persze ez csak annak köszönhető, hogy alapból egy igen drága autóról van szó, ahol arányaiban nem olyan jelentős a beépített rendszer költsége.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!