A Chevrolet autómárka 2013-ban ismét meghirdetni a Young Creative Chevrolet (YCC) nemzetközi design és művészeti versenyt, amelyre a tavalyi évben 24 ország több mint 280 iskolájának diákjai adtak le pályamunkát és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói állhattak a dobogóra a Hollywoodban tartott díjkiosztón. Idén a pályázat hívószava – amihez mindenki ért – a foci.
A YCC kivételes lehetőséget nyújt a művészeti és design karok hallgatóinak, hogy kibontakoztassák tehetségüket egy elismert világmárkával együttműködve. Elérhetővé teszi a diákok számára, hogy tanulmányaikat valós projekten alkalmazzák, megismerjék más európai országok hallgatóinak munkáit és ezen keresztül új látásmóddal értékeljék saját alkotásaikat, találkozzanak nemzetközileg elismert szakértőkkel, egyúttal megtegyék az első biztos lépést a professzionális világba. Az oktatási intézmények kapcsolatba kerülhetnek egymással a pályázaton keresztül, és az üzleti, művészeti élet vezetőivel, valamint a médiával. A verseny elősegíti az iskola megismertetését a YCC média megjelenések útján. Sem nevezési díj, sem pénzbeli hozzájárulás nem szükséges a részvételhez, a pályázat az alkotói ötletek kibontakozását segíti.
Nagy múltra tekint vissza a nemzetközi YCC verseny Magyarországon, hazai diákok százai és európai felsőoktatási intézményben tanulók ezrei követik figyelemmel, hogy milyen központi témára fűzi fel a következő évi versenyt a csokornyakkendős autógyártó. 2013-ban hetedik alkalommal jelentkezik a pályázat, amelyre Magyarországról rekord számú budapesti és vidéki felsőoktatási intézmény regisztrált. Divat, fotó, film és grafika kategóriákban adhatják le pályamunkájukat a művészeti és design versenyre regisztrált 20 iskola hallgatói, a www.ycc-hungary.com weboldalon keresztül. Az oldal látogatása azért is ajánlott, mert idén ismét átvállalja a magyar szervező a nyomtatási költséget a diákoktól, aminek köszönhetően a pályamunkák leadása csak elektronikus úton történik (kivéve a divat kategória nevezőit, akik anyagmintát is készítenek). A leadási határidő 2013. május 1. szerda 12.00 óra.
Idén a divat kategória nevezőinek sportosan elegáns, tetszés szerint férfi vagy női öltözéket kell tervezniük, amely kifejezi a focirajongók kirobbanó energiáját, elragadtatását. Akik filmmel készülnek, maximum 90 másodperces, üdítő, szórakoztató, rövid videót készíthetnek, amely nemcsak, hogy elmagyarázza a szabályokat azoknak, akik nem játsszák vagy nézik a focit, hanem rajongóvá is teszi őket. A fotó kategória pályázói olyan képpel nevezhetnek, ami rávilágít a labdarúgás tömegeket vonzó hatására, megfogja a játékot övező szenvedély lényegét, akár szimbolikus értelemben, metafora formájában, legyen szó a focira jellemző versenyszellemről, a fegyelemről és kitartásról, vagy a feszült helyzetben megmutatkozó teljesítményről. A grafikát készítők olyan autómatricát terveznek, amely képes sportos drukker autóvá alakítani egy megadott Chevrolet típust, a Manchester United csapat arculatához igazítva. A divat és a grafika kategóriák nyertes munkáit tömegek láthatják majd rangos bemutatókon. A teljes kiírás innen letölthető.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!