Nem hagyományos autó, hanem személyes mobilitási eszköz a Toyota i-Road elnevezésű városi szaladgálóautója, amelynek különlegessége a kanyarba dőlési képesség.
A háromkerekű járműben giroszkóp, kormányelfordulás és járműsebesség alapján határozza meg a vezérlőszámítógép, mekkora mértékben dönti meg a karosszériát a fordulókban. A 2,35 méter hosszú Toyota i-Road egyébként mindössze 85 centi széles, ami már-már motorkerékpár-szerű mozgékonyságot eredményez, a fordulókör sugara 3 méter.
Az első kerekekbe épített egyenként 2 kW teljesítményű elektormotor hajtja a kétszemélyes kis járművet, az akkumulátorban 1 feltöltéssel – a teljesen lemerült telep normál elektromos csatlakozásról 3 óra alatt tölthető fel – mintegy 50 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni. A Toyota i-Road különlegessége még a teljesen időjárásálló, zárt utasfülke – igaz, fűtésről nem esik szó a sajtóanyagban.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!