2014-ben mutatja be a Suzuki a Jimny nevű típus utódát, amely a kor elvárásainak megfelelően már nem alvázas, merevhidas mini-terepjáró lesz, hanem egy, a Swift padlólemezére felépülő szabadidő-autó, amely leginkább aszfalton érzi majd magát otthon.
A jelenlegihez hasonlóan a következő, szám szerint negyedik generációból (LJ 80, Samurai, Jimny) is kétféle karosszéria készül majd, lesz egy kei-kategóriás (hossz 3,4 méter, szélesség 1,475 méter) változat a japán piac számára, és egy kicsivel szélesebb-hosszabb változat a világ többi részének. A Suzuki Swifttől veszik át a padlólemezt és a technikát is, azaz feláras lesz majd az összkerékhajtás, 1,2-1,6 literes benzines és 1,3 -1,6 literes dízelmotor lesz választható. Állítólag költségtakarékossági okokból a műszerfalat lényegében változatlanul veszik majd át, épp csak új rádió/navigáció kerül majd a középkonzolba.
A karosszéria azonban teljesen egyedi lesz, a hírek szerint a 2012-es Új Delhi Autószalonon bemutatott XA Alpha tanulmány már egészen közel volt a végleges autóhoz. Ami egyben azt is jelenti, hogy alapból ötajtós lesz a karosszéria. Ezúttal egészen biztosan nem lesz vászontetős kivitel, de állítólag az indiai piac számára készítenek majd egy 4 méteresre növelt hosszúságú, 3 üléssorral rendelkező változatot is. A kínálatban a megújuló SX4-es mellé pozicionált autót egészen biztosan gyártani fogják Indiában, az egyelőre nem ismert, Esztergomban készül-e majd az újdonság. A Swifttel való műszaki rokonság miatt nem igényelne túlságosan nagy befektetést a gyártás hozzánk telepítése.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!