Annak dacára, hogy a Mazda hosszabb (+125 mm), és a tengelytávolsága is nagyobb (+95 mm), a VW raktere 27 literrel tágasabb, a hátsó sora pedig érzésre legalább olyan tágas, mint a japán riválisé. A Jetta egyfajta átmenetet képez a Golf és a Passat között, így ügyesen lavírozik a családi és az üzleti szféra határain.
A 6-os motorterében az eladások zömét kitevő 2,0 literes dízel található. A 120 lóerős kivitel átlagos dinamikával mozgatja a kasztnit, előzési rugalmassága jó, gyári átlagfogyasztása 6,6 l/100 km. A sportos hangulatú belső gusztusos, a nyolcéves modell még mindig kívánatos. Az első ülések nagyon kényelmesek, széles könyöklő és puha kárpitok kényeztetik az itt utazókat. A raktér 500 literes, az ötajtós kialakítás jóvoltából pedig a nagyobb tárgyak bepakolása sem jelent akadályt. Az osztott támlák a poggyásztérből, egyetlen kar meghúzásával dönthetők, ezután sík teret kapunk – egyszerű, de nagyszerű rendszer!
A Jetta belül unalmasabb, a kezelőszervek elhelyezése, működése jó. A csomagokat 527 literes hely várja, a négyajtós kasztni dacára a hátsó fedél kellően nagy, ráadásul helytakarékos teleszkópok emelik a magasba. Bővítéskor enyhe lépcső keletkezik a raktérben, az átrakónyílás használható méretű. Itt sem kell a második sorban szűkölködni, ráadásul az utasoknak külön szellőzőrostélyok is jutottak. A VW 1,4-es TSI változatának szimpla turbós kivitele 122 lóerős (létezik turbós-kompresszoros is, 140 vagy 170 lóerővel). Az erőleadás egyenletes, alacsony fordulaton is jól terhelhető, a fogyasztása pedig kis odafigyeléssel a dízel Mazda szintjén tartható. A „gyenge” TSI a szerviztapasztalatok alapján kevésbé problémás darab, mint a dupla feltöltős példányok.
Megbízhatósági csata: a VW a Mazda előtt!
A német autóklub (ADAC) megbízhatósági statisztikája és a gyári viszszahívási akciók száma alapján a VW bizony megelőzi a Mazdát, ugyanis a japánoknak számos gondjuk akadt a 2,0 literes dízelmotorral. Visszahívási program keretén belül (2003) módosították a motorvezetékek elvezetését. Azok ugyanis a klímaberendezés ki- vagy bekapcsolásakor megsérülhettek, s hibás parancsot generálva a közös nyomócsöves befecskendező rendszer gyakran átállt vészüzemre. A hengerfej és a befecskendezés elégtelen minőségű tömítéseit (2003. 08-11.) kicserélték. A főtengely-jeladó hibáját (2005. 10. 03-12. 29.) és a repedésre hajlamos töltőlevegő-hűtőt (2005. 04. 19-2007. 04. 10.) is korrigálták.
Egyes 2005 és 2007 között gyártott gázolajosok a kelleténél magasabb fordulatszámon dolgoztak, és előfordult, hogy miután leállították a dízel 6-ost, a motor még tovább járt – motorvezérlő szoftverfrissítést hajtottak végre az érintett példányokon. Két évjáratot (2002. 02-2003. 05) érintett a fékfolyadékszint jeladójának hibája, valamint a tank és a kipufogó közötti hővédő pajzs (2002. 02-2004. 02.) cseréje. Gyakori problémaforrás a lemerülő akkumulátor, a kuplung, a motorvezérlés és a defektes fényszóró.
A Jetta esetében a dízeleknél (2007-2008) a fűtésrendszer csatlakozásainak ellenőrzése okán rendeltek el átvizsgálást. Hiba esetén akár az öngyulladás sem zárható ki. 2009-ig borzolta a kedélyeket a gyújtásrendszer, egy-egy hibás kábel és gyertya de a motorvezérléssel, a rosszul tömített hűtőrendszerrel és a bedöglő fényszórókkal is előfordultak problémák. A gázolajosok részecskeszűrője eltömődhet, a kipufogógáz-visszavezető és az üzemanyagpumpa sem örök darab. Érdemes a magas olajfogyasztásra figyelni, a kapituláló elektromos ablakmozgatás „csak” bosszantó, a széteső kuplungszerkezet azonban már könnyen mozgásképtelenné teheti a VW-t.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!