Pályaalkalmassági vizsgálat - Mégane RS

2012. május 21. (hétfő) Tóth Zoltán Zsolt

Nem csak látványban erősebb a hot-hatch király! Meghajtottuk a Renault Mégane RS-t.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Ha aktiváljuk a menetstabilizáló rendszer sport üzemmódját, immár nem csak élénkebb gázreakciókat és elnézőbb „őrangyalt” kapunk – az ESP teljesen ki is kapcsolható. Ezután 250 helyett 265 lóerővel és 340 helyett 360 Nm-rel garázdálkodhatunk, így pedig kereken 6,0 másodperc alatt (-0,1 s) rongyolhatunk százra! Lélektanilag tök jó, de tesztmérnöknek kell lenni, hogy érezzük a valódi különbséget.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Nagyon is érezni viszont a „hétköznapi” Luxe és a keményebb futóművel, valamint önzáró differenciállal megáldott Cup verzió közötti különbséget. Utóbbi már versenypályán is remekül helytáll (a Nürburgringen 8'07,97"-es idővel tartja a fronthajtású sportkocsik rekordját), amit ezúttal a spanyolországi Monteblanco aszfaltján is bizonyított.

  Ha látványra nem is, amúgy ez egy vérpezsdítő hely. Újdonság a karbonmintás kárpitozás Ha látványra nem is, amúgy ez egy vérpezsdítő hely. Újdonság a karbonmintás kárpitozás

Fergeteges szórakozás az RS-t űzni, szemtelenül jól fogja az utat, s miközben terhelésváltásra játékossá válik, mindvégig kezesen viselkedik. Az örömködést az áthangolt kipufogóból érkező ércesebb, hörgősebb hangzás teszi még élvezetesebbé. Külsőleg a fekete fényszóróház és a Red Design Pack a legnagyobb változás: a sárga gépen nagyon ütősen mutat az F-1 stílusú légterelő, a küszöb, a felniperem és a diffúzor piros csíkozása.

  Pályázásra kötelező a Recaro Pályázásra kötelező a Recaro

A Mégane RS árcéduláján szereplő 7 990 000 Ft félmillióval jutányosabb ugyan a korábbinál, de a Cup verzión felül (480 000 Ft) most felárat kérnek a Recaro kagylóülésekért (315 000 Ft) és az RS Monitor (68 000 Ft) fedélzeti telemetriáért is.

  Harsányabban szól a középen kivezetett kémény Harsányabban szól a középen kivezetett kémény

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Pályaalkalmassági vizsgálat - Mégane RS

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
28 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?