Amíg a Honda Civic ötajtós változata szamurájból zorróvá alakult, addig a négyajtós hű maradt önmagához: feltűnésmentesen lehet vele közlekedni. Az eddigihez hasonlóan a Civic-eladásokon belül harminc százalékos részesedéssel számolnak, aminek elérésére igen jó az esély.

Már az elődnél is megvolt az a szokatlan kettősség, hogy a konzervatív vásárlóknak szánt külső mögött űrautós belső rejtőzik. Az ötajtóshoz képest ugyan egy kicsit konzervatívabb a műszerfal, például a kormánykerék mögött csak egy analóg műszer – a fordulatszámmérő – található, de azért a szélvédő tövébe helyezett digitális sebességmérő, multifunkciós kijelző nyomon követése komoly feladat tud lenni.

Pontos a kormány, a váltó, jól adagolható a fék Pontos a kormány, a váltó, jól adagolható a fék

Már ha netán úgy döntünk, hogy sportosan autózunk az autóval. Erre ugyanis nincs feltétlenül szükség, sőt, kifejezetten kényelmesen is lehet autózni a lépcsős hátú Civic-kel. A rugózás kényelmes, jól elnyeli az úthibák okozta megrázkódtatásokat a futómű, a motor elképesztően csendes. Nekem sikerült az árlista szerint egyébként Magyarországon nem létező alap, 1,6 literes (125 LE) négyhengeressel és Elegance Plus felszereltséggel rendelkező autó kulcsait megkaparintanom, és őszintén szólva nem is nagyon merült fel bennem, hogy szükség lenne az 1,8-as által nyújtott többletre.

Kényelmes a rugózás, elképesztően csendes az utastér menet közben Kényelmes a rugózás, elképesztően csendes az utastér menet közben

A finoman kapcsolható váltóval autózhatunk a saját ritmusunk szerint, de a sebességmérő melletti LED-sorok színének változtatásával az autó is segít az optimális üzemanyag-fogyasztás elérésében. Előzéshez ugyan vissza kell kapcsolni, de aki nem siet, az kapcsolás nélkül is közlekedhet – nem nagyon tiltakozik az erőforrás az alacsony fordulaton működés ellen.

Zegzugos a csomagtér, és kisebb (440 liter kontra 477 liter), mint az ötajtósban Zegzugos a csomagtér, és kisebb (440 liter kontra 477 liter), mint az ötajtósban

A Törökországban gyártott lépcsős hátú Civic-ek közül hozzánk csak a két leggazdagabb felszereltségű, Elegance és Elegance Plus modelleket hozzák, az árlista szerint az 1,6-os motor csak alap-szinten létezik (illetve tesztautóként :-), az 1,8-asból két felszereltség, és automatikus váltó opció is van. A különbség napfénytető és bluetooth kommunikációra képes fejegység és kulcs nélküli bejutás lehetősége – azt mindenki döntse el magának, hogy ez a három extra megér-e 400 000 forintot. A négyajtós Civic alapára 5 249 000 forint, az 1,8-as benzines felára 300 000 Ft, az automatikus váltó további 300 000 Ft a csúcs-szinten, ezen felül még a 119 000 forintos metálfénnyel lehet növelni a végösszeget. Az autó már megrendelhető a márkakereskedésekben.

Tágasabb lett elődjénél az új 4 ajtós Civic, a forma maradt utcaképbe szürkülő Tágasabb lett elődjénél az új 4 ajtós Civic, a forma maradt utcaképbe szürkülő

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!