Most szólok, hogy jó!

2012. június 20. (szerda) Molnár József

Nem vagyok egy tipikus Dacia-fan, de azt kell mondanom, hogy a Lodgy levett a lábamról, pláne ennyiért...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Az újkori Dacia-korszak a Logannal vette kezdetét, melynek minden egyes porcikájáról sugárzik az olcsóság. Később a Sanderóval próbáltak bekerülni a divatos kisautók szegmensébe, de az igazi sikert a Duster hozta el. Itt már nemcsak a forma, hanem a tartalom is jobban összhangban állt egymással, mint a korábbi típusoknál. A Lodgynál már a minőségérzetre is odafigyeltek, véleményem szerint a jutányos áron kínált egyterű irgalmatlan nagyot fog szólni!

Márkán belül úttörőnek számít a Lodgy

A Lodgy az első Dacia modell, melyhez szériában kínálnak négy légzsákot, Isofix-pontokat, ráadásul a második sorban egymás mellé három gyerekülés is gond nélkül befér. Az extralista is új tételekkel bővült: rendelhető navigáció, tolatóradar, könnyebb és igényesebb kivitelűek a mozgatható hátsó ülések, a műszerfal pedig kéttónusú színkombinációban is kérhető. Sőt, a Lodgy konfigurálható a Renault-féle 1.2 TCe blokkal (115 LE) is, szóval ez a Dacia első turbós benzinmotorja. Persze a motorpalettán vélhetően nem ez az aggregát lesz a favorit, ha már benzines, akkor az 1,6-osnak jobbak az esélyei. A szívó 1,6-os csupán 82 lóerős, ellenben 134 Nm-es nyomatéka jelentős részét már alacsony fordulaton kínálja, erőkifejtése egyenletes, két fővel autózva nem beszélhetünk alulmotorizáltságról.

  Kéttónusú pult és akár navigáció is jár a magasabb felszereltségi szintekhez Kéttónusú pult és akár navigáció is jár a magasabb felszereltségi szintekhez

Persze az autópályázás már nem az ő világa, de a nyugodt ritmust kedvelőknek megfontolandó az 1.6 MPI, melynek a közeljövőben minden bizonnyal LPG-gázos változata is készül majd. Az elégséges dinamika hátterében a jól áttételezett váltó és az alacsony, mindössze 1090 kg-os önsúly áll. Az 1,6-oshoz kapcsolt ötfokozatú váltó pontos szerkezet, nem úgy, mint az 1,2-esé. Utóbbi kissé ragadósan, akadva vette a fokozatokat, a kapcsolási érzete sem az igazi. Persze a rugalmassága más lapra tartozik, a turbóval erősített, közvetlen befecskendezésű darab jobban veszi a fordulatot, magabiztosabban lehet vele előzni.

  Nemcsak a második, hanem a harmadik sorban is elférnek a felnőttek Nemcsak a második, hanem a harmadik sorban is elférnek a felnőttek

A dízelektől sokat vártam – becslések szerint az európai eladások jelentős részét ezek fogják kitenni –, és nem is kellett csalódnom. Először az erősebb, 107 lóerős 1.5 dCi-vel teljesítettük a próbaszakaszt. Az első benyomások alapján erőnek nincs híján az autó, mely meglepően csendes is – a Dacia eddigi modelljeihez képest a Lodgyban 30%-kal több zajszigetelő anyagot használtak fel, az ajtóknál markánsabban jelentkező szélzajt pedig extra betétek, habszigetelések és tömítések beépítésével mérsékelték.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A 107 lovas dízelhez kapcsolt hatfokozatú váltó katonás pontossággal vezethető a kulisszában, hasonlóan a gyengébb 90 lovas ötgangosához. A szerényebb teljesítményű dízel a másik meglepetés, ugyanis a dinamikát tekintve érzésre nincs markáns különbség az erősebb dCi-hez képest. Az ötödik fokozat jó hosszúra áttételezett, így nagyobb tempónál sem dolgozik túl magas fordulaton a motor, tömören és röviden kulturált és meggyőző a produkciója.

Megnyerő futómű,bődületes bendő

A futómű maga az álom, legalábbis a hazai aszfalthálózat néhol siralmas állapotát szem előtt tartva. Kátyú, fekvőrendőr, keresztborda – ezeket meg sem érzi a Lodgy, fölényesen suhan át rajtuk. Kanyarban nem kell erős oldaldőléstől tartani, a józan ész határain belül autózva kontrollálható alulkormányozottsággal terelhető a Dacia, melyhez elektronikus menetstabilizáló is kérhető.

  Igen tágas a kabin, az apróbb holmi számára 30 liternyi rekeszt találni Igen tágas a kabin, az apróbb holmi számára 30 liternyi rekeszt találni

A Lodgy tengelytávolsága 2810 mm, hossza majd' 4,5 méter, a raktere pedig – most kapaszkodjanak meg – elérheti a 2617 litert! Szóval amikor arról megy a diskurzus, hogy nyaralás vagy kirándulás alkalmával miként lehet összelegózni a csomagokat és az utasokat, itt nem nagyon kell kompromisszumot kötni. A harmadik üléssor mögötti hely 207 literes, kb. mint egy Suzuki Swiftben, szóval két-három bőröndnek megjárja. Ötüléses felállásban (kivett hátsó paddal) 827 liter várja a poggyászt, ami például 47 literrel nagyobb, mint a Renault Grand Espace esetében. A harmadik sor használaton kívül összehajtható, előrebillenthető vagy igény esetén kiszerelhető – súlya mindössze 18 kg. A középső rész támlái osztva dönthetők, billenthetők és helytakarékos módon az első ülések hátoldalához állíthatók. A Lodgy további trükkje, hogy a harmadik üléssor akár a felhajtott középső hátuljához is rögzíthető – egyszerű és olcsóbb megoldás, mint a sínen tologatás vagy a padlóba süllyeszthetőség.

  Az ötüléses változat raktere 827 literes, praktikus az elválasztó háló Az ötüléses változat raktere 827 literes, praktikus az elválasztó háló

A második sorban akár hárman is elférnek, a padló közel sík, hátra könnyű a bejutás, hely pedig itt is van. A műanyagok ugyan mindenütt kemények, de igényes a felületi kialakításuk, az illesztési hézagok a próbált járművekben egyenletesek voltak. A Lodgy hazai forgalmazása júniusban indul, előzetes információink alapján az 1,6-os alapváltozat hozzávetőlegesen 2,8, míg a 90 lovas, klímás dízel kb. 3,9 milliótól lesz majd elérhető.

  Pakolásnál előnyös, hogy a hátsó küszöb alacsonyan van, a jókora raktérajtó lezárásához azonban erő és némi ágaskodás szükséges Pakolásnál előnyös, hogy a hátsó küszöb alacsonyan van, a jókora raktérajtó lezárásához azonban erő és némi ágaskodás szükséges

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Most szólok, hogy jó!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?