Most szólok, hogy jó!

2012. június 20. (szerda) Molnár József

Nem vagyok egy tipikus Dacia-fan, de azt kell mondanom, hogy a Lodgy levett a lábamról, pláne ennyiért...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az újkori Dacia-korszak a Logannal vette kezdetét, melynek minden egyes porcikájáról sugárzik az olcsóság. Később a Sanderóval próbáltak bekerülni a divatos kisautók szegmensébe, de az igazi sikert a Duster hozta el. Itt már nemcsak a forma, hanem a tartalom is jobban összhangban állt egymással, mint a korábbi típusoknál. A Lodgynál már a minőségérzetre is odafigyeltek, véleményem szerint a jutányos áron kínált egyterű irgalmatlan nagyot fog szólni!

Márkán belül úttörőnek számít a Lodgy

A Lodgy az első Dacia modell, melyhez szériában kínálnak négy légzsákot, Isofix-pontokat, ráadásul a második sorban egymás mellé három gyerekülés is gond nélkül befér. Az extralista is új tételekkel bővült: rendelhető navigáció, tolatóradar, könnyebb és igényesebb kivitelűek a mozgatható hátsó ülések, a műszerfal pedig kéttónusú színkombinációban is kérhető. Sőt, a Lodgy konfigurálható a Renault-féle 1.2 TCe blokkal (115 LE) is, szóval ez a Dacia első turbós benzinmotorja. Persze a motorpalettán vélhetően nem ez az aggregát lesz a favorit, ha már benzines, akkor az 1,6-osnak jobbak az esélyei. A szívó 1,6-os csupán 82 lóerős, ellenben 134 Nm-es nyomatéka jelentős részét már alacsony fordulaton kínálja, erőkifejtése egyenletes, két fővel autózva nem beszélhetünk alulmotorizáltságról.

  Kéttónusú pult és akár navigáció is jár a magasabb felszereltségi szintekhez Kéttónusú pult és akár navigáció is jár a magasabb felszereltségi szintekhez

Persze az autópályázás már nem az ő világa, de a nyugodt ritmust kedvelőknek megfontolandó az 1.6 MPI, melynek a közeljövőben minden bizonnyal LPG-gázos változata is készül majd. Az elégséges dinamika hátterében a jól áttételezett váltó és az alacsony, mindössze 1090 kg-os önsúly áll. Az 1,6-oshoz kapcsolt ötfokozatú váltó pontos szerkezet, nem úgy, mint az 1,2-esé. Utóbbi kissé ragadósan, akadva vette a fokozatokat, a kapcsolási érzete sem az igazi. Persze a rugalmassága más lapra tartozik, a turbóval erősített, közvetlen befecskendezésű darab jobban veszi a fordulatot, magabiztosabban lehet vele előzni.

  Nemcsak a második, hanem a harmadik sorban is elférnek a felnőttek Nemcsak a második, hanem a harmadik sorban is elférnek a felnőttek

A dízelektől sokat vártam – becslések szerint az európai eladások jelentős részét ezek fogják kitenni –, és nem is kellett csalódnom. Először az erősebb, 107 lóerős 1.5 dCi-vel teljesítettük a próbaszakaszt. Az első benyomások alapján erőnek nincs híján az autó, mely meglepően csendes is – a Dacia eddigi modelljeihez képest a Lodgyban 30%-kal több zajszigetelő anyagot használtak fel, az ajtóknál markánsabban jelentkező szélzajt pedig extra betétek, habszigetelések és tömítések beépítésével mérsékelték.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A 107 lovas dízelhez kapcsolt hatfokozatú váltó katonás pontossággal vezethető a kulisszában, hasonlóan a gyengébb 90 lovas ötgangosához. A szerényebb teljesítményű dízel a másik meglepetés, ugyanis a dinamikát tekintve érzésre nincs markáns különbség az erősebb dCi-hez képest. Az ötödik fokozat jó hosszúra áttételezett, így nagyobb tempónál sem dolgozik túl magas fordulaton a motor, tömören és röviden kulturált és meggyőző a produkciója.

Megnyerő futómű,bődületes bendő

A futómű maga az álom, legalábbis a hazai aszfalthálózat néhol siralmas állapotát szem előtt tartva. Kátyú, fekvőrendőr, keresztborda – ezeket meg sem érzi a Lodgy, fölényesen suhan át rajtuk. Kanyarban nem kell erős oldaldőléstől tartani, a józan ész határain belül autózva kontrollálható alulkormányozottsággal terelhető a Dacia, melyhez elektronikus menetstabilizáló is kérhető.

  Igen tágas a kabin, az apróbb holmi számára 30 liternyi rekeszt találni Igen tágas a kabin, az apróbb holmi számára 30 liternyi rekeszt találni

A Lodgy tengelytávolsága 2810 mm, hossza majd' 4,5 méter, a raktere pedig – most kapaszkodjanak meg – elérheti a 2617 litert! Szóval amikor arról megy a diskurzus, hogy nyaralás vagy kirándulás alkalmával miként lehet összelegózni a csomagokat és az utasokat, itt nem nagyon kell kompromisszumot kötni. A harmadik üléssor mögötti hely 207 literes, kb. mint egy Suzuki Swiftben, szóval két-három bőröndnek megjárja. Ötüléses felállásban (kivett hátsó paddal) 827 liter várja a poggyászt, ami például 47 literrel nagyobb, mint a Renault Grand Espace esetében. A harmadik sor használaton kívül összehajtható, előrebillenthető vagy igény esetén kiszerelhető – súlya mindössze 18 kg. A középső rész támlái osztva dönthetők, billenthetők és helytakarékos módon az első ülések hátoldalához állíthatók. A Lodgy további trükkje, hogy a harmadik üléssor akár a felhajtott középső hátuljához is rögzíthető – egyszerű és olcsóbb megoldás, mint a sínen tologatás vagy a padlóba süllyeszthetőség.

  Az ötüléses változat raktere 827 literes, praktikus az elválasztó háló Az ötüléses változat raktere 827 literes, praktikus az elválasztó háló

A második sorban akár hárman is elférnek, a padló közel sík, hátra könnyű a bejutás, hely pedig itt is van. A műanyagok ugyan mindenütt kemények, de igényes a felületi kialakításuk, az illesztési hézagok a próbált járművekben egyenletesek voltak. A Lodgy hazai forgalmazása júniusban indul, előzetes információink alapján az 1,6-os alapváltozat hozzávetőlegesen 2,8, míg a 90 lovas, klímás dízel kb. 3,9 milliótól lesz majd elérhető.

  Pakolásnál előnyös, hogy a hátsó küszöb alacsonyan van, a jókora raktérajtó lezárásához azonban erő és némi ágaskodás szükséges Pakolásnál előnyös, hogy a hátsó küszöb alacsonyan van, a jókora raktérajtó lezárásához azonban erő és némi ágaskodás szükséges

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Most szólok, hogy jó!

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
19 °C
15 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?