Megérkezett a Toyota GT86

2012. július 4. (szerda) Lővei Gergely

Hacsiroku. Egészségére! – mondja erre az átlagember, az autórajongó meg tudja, hogy a Toyota új sportkocsijáról van szó. Ami már nálunk is kapható.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Hosszú szünet után megint van egy izgalmas autója a Toyotának, és ez az állítás akkor is megállja a helyét, ha megtudjuk a célcsoportot: gyermekes, középkorú apukákat akarnak levenni a lábukról a GT 86-os sportkocsival. Valójában ezzel a kijelentéssel csak azt próbálják meg szalonképesen elmagyarázni, hogy a második sorban nincs hely felnőtteknek, legfeljebb csak – lehetőség szerint legfeljebb kamaszkoruk elején járó – gyermekek férnek ott el. Az első ülés alá nem fér be a lábfej, nincs lábtér, fejtér is szűkös, és oldalirányban sincs sok terjeszkedési lehetőségünk. Egyértelmű tehát. Ez az első sorban ülők autója, azon belül is a vezetőé. Őt a második osztályon utazók könyörgései nem hatják meg, nem a leggyorsabb, hanem a legélvezetesebb úton fog elmenni a céljához. Mert olyan jó dolog a GT 86-os vezetése.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Persze mindezért komolyan meg kell dolgozni. Egyfelől nem árt összeszedni a vételárat, a 8 860 000 forintot (extraként piros vagy fekete bőrkárpit – 500 000 Ft - és automatikus váltó kérhető – 550 000 Ft), másfelől valahogy be is kell ülni a vezetőülésbe. Az aszfalttól mindössze 40 centi választja el az ülőlapot, a tető is alacsonyan van, nem lehet egyszerűen „beleesni” a székbe, minden tapasztalatomra szükség van, hogy fejsérülés és nevetséges mozdulatok nélkül menjen a dolog, de végül sikerül pozícióba kerüljek. A kormány kellően tág tartományok között állítható, a fejemnek is van hely a kimélyített tetőkárpit alatt.

Vezetőközpontúnak mondják a műszerfalat, a gyakorlatban ez annyit jelent, hogy előttem van a kormány – meg a jobb lábamat nyomja a kézifékkar. De elég legyen ebből, irány a pálya. Először a kiskunlacházi repülőtér gurulópályáján kijelölt pályán hajtok végig. Egy kis szlalom, néhány irányváltás, de semmi komoly. Egyszerűen nincs elég tempó, de azt azért érzem, hogy jól reagál a kormánymozdulatokra a kocsi. A második körtől fogva meg azt érzem, hogy egyre nehezebb a kormány, az elektromos rásegítés a folyamatos tekerésben hamar elfárad. Itt nem érződik a különbség a kézi- és az automata váltó között, utóbbinál könnyebb, hogy nem kell 1-es és 2-es között ide-oda kapcsolgatni, hanem mindent magától csinál. Így vezetés közben nyugodtan sasolhatom a pálya mellett bevetésre váró katonai helikoptert, ami a Die Hard 5 kelléke.

A következő kör már izgalmasabbnak hangzik, az egyik kifutópályán jelöltek ki egy tempósabb szakaszt a szervezők. Egy 60 körül vett kanyarral fordulunk rá a betoncsíkra, majd jön egy lassú, 70 km/órás szlalom, amelyet egy 90-100-as szlalom követ, majd néhány jávorszarvas-teszt szerű irányváltás autópálya tempóval. Mintha sínen haladna az autó, úgy veszi az akadályokat – nem is csoda a szupertapadós repülőtéri betonon. De azért érződik, hogy normál körülmények között se lehet rossz a stabilitás. A visszaút egyenes, padlógázon – itt már érezhetően lassabban gyorsul az automata, de azért arra se lehet panasz.

A 2,0 literes bokszermotor, amely egyszerre szívócső- és közvetlen befecskendezéssel is bír, jól reagál a gázadásra, a kézi váltó precíz, a fék jól adagolható. Remek, ahogy szép fokozatosan jön meg az erő, kanyarban adott nagy gázra is gyorsulás, nem pedig kétségbeesett ESP-beavatkozás a válasz. Persze ehhez kell a széria Torsen önzáró differenciálmű is. Az igazán jó vezetési élményhez azonban egyvalami hiányzik. A motorhang. Alig hallani valamit a négyhengeresből, a kipufogó is közel néma. Itt érezni igazán, hogy a Toyota úgy tervezte meg a GT86-ost, hogy azon a tuningcégek is kitombolhassák magukat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megérkezett a Toyota GT86

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?