Alaposan továbbfejlesztették a Suzuki mérnökei az M16A kódú négyhengerest az új, nagyobb karosszéria tiszteletére. Nem csak változó szelepvezérléssel gyarapodott a tudása, az új hengerfejnek köszönhetően jobb az égéstér öblítése. Ráadásul a korábbinál többször élvezhetjük pörgős hangolását, hiszen immár hat fokozatban tudjuk kihúzatni a négyhengerest.

A sok kapcsolástól nem kell félni, a váltókar könnyedén jár, pontosan megvezetett, nyoma sincs akadásnak – márpedig nekem egy pontosan tíz kilométert futott autó kulcsait adták át az importőr munkatársai. Tényleg új volt az autó, reggel hozta meg a kamion Esztergomból, a zsírok-konzerválóanyagok is akkor égtek le róla meglehetősen intenzív szaghatások közepette, amíg vezettem az autót.

Az élmény annyiban a régi, hogy továbbra is igen magasan ülök, egyébként sokkal felnőttebbnek érezni az egész autót. A kulturáltabb viselkedés álcája egészen addig megmarad, amíg nem adunk kanyarban gázt. Ilyenkor egy pillanat alatt ledifferál a kanyarbelső hajtott kerék, ha nem is mechanikus, de elektronikus (fékbeavatkozással létrehozott) differenciálzárral még jobb lehetne az autó. A kormány jó fogású, könnyen lehet vele terelgetni a Swift Sportot, amire szinte folyamatosan szükség is van, hiszen a 195 mm széles tappancsok minden nyomvályúnak utánamennek.

A nyitott ajtón át szemlélve sportos az utastér, hiszen látjuk a piros varrással díszített üléseket, kormányt, váltószoknyát, a fém pedálokat. Amint azonban elhelyezkedek a jó oldaltartású fotelban, csak a kormány marad szem előtt. A műszeregységben is oda kell nézni, hogy észrevegyük: nyolcezerig skálázták a fordulatszámmérőt, a piros mező 7200-nál kezdődik. Ezt már láttuk Genfben is, azonban csak most derült ki a csalás: már hétezernél ledadog a motor.

A gyakorlatban tehát csak szempillantásnyi ideig tudjuk élvezni a kihegyezett, 1,6 literes szívómotor 136 lóerejét, hiszen az a 6900-as percenkénti fordulaton mérhető. Szerencsére, nem nagyon kell szenvedni ahhoz, hogy felpörögjön az erőforrás, visszakapcsolásnál is pillanatok alatt rá lehet érezni a dupla kuplungolás ritmusára. A szerpentinezést majd a teszt során megvizsgáljuk, addig is legyen elég annyi: kettesben 100 km/órás tempó fölé lehet zavarni az új Suzuki Swift Sportot. Kell ennél több? A hétköznapok során egészen biztosan nem. A nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!