Csupán néhány hónappal a Ghibli előtt leplezték le az 1963-ban bevezetett Quattroporte teljesen új, hatodik nemzedékét. A hasonlóság kívül-belül egyaránt szembeötlő, feltéve, hogy előre és nem hátra ültünk be: itt ugyanis akkora a lábtér, hogy a Maserati zászlóshajója akár sofőrös luxuslimuzinként is helytállhat – csomagtere 530 liter.

A „fülekkel” is vezérelhető a nyolcgangos ZF automata A „fülekkel” is vezérelhető a nyolcgangos ZF automata

Erre utal, hogy a háromszemélyes kialakítás helyett opcióként akár két, egymástól függetlenül, elektromosan mozgatható, fűthető és szellőztethető hátsó ülést, illetve multimédiás szórakoztatórendszert is kérhet az ügyfél. Persze a Quattroportét vezetni az igazi!

105 mm-rel nőtt a lábtér. A képernyők 10,2 colosak 105 mm-rel nőtt a lábtér. A képernyők 10,2 colosak

Akárcsak elődjénél, most is meglepett, hogy a négyajtós kupé filozófiáját mennyire másképp értelmezik az olaszok: az Audi A7-eshez, a BMW 6-os Gran Coupéhoz, a Mercedes CLS-hez, de még a Porsche Panamerához viszonyítva is ez egy kihegyezettebb, élesebb, sportosabb gép. Kiváltképp a 3,8 literes, V8-as biturbó motorral felvértezett GTS csúcsmodell! Az 530 lóerő és a 650 (túltöltéssel ideiglenesen 710) Nm álló helyzetből 4,7 másodperc alatt katapultálja százra és 307 km/órás csúcssebességhez segíti. Szédületesen megy és bármilyen sebességről lehengerlően húz. Kormányzása fényévekkel jobb és érzékletesebb, mint a Ghiblié, kanyarokban pedig méreteit és 1,9 tonnás tömegét meghazudtoló könnyedséggel fickándozik a nagyvad.

Az alumínium széles körű használatával 100 kilót fogyott, de így is 1,9 tonna a Quattroporte Az alumínium széles körű használatával 100 kilót fogyott, de így is 1,9 tonna a Quattroporte



Meglehet, hogy papíron a GranTurismo Sport menetteljesítményei (4,8 s; 298 km/h) hasonlóak, az előadásmódja azonban gyökeresen eltér! A 4691 cm3-es, V8-as szívómotor kőkemény, zúzós heavy metalt játszik és szinte könyörög, hogy pörgessék: 460 lóerőjét 7000-es, 520 Nm-es nyomatékát 4750-es fordulaton adja le.

A 405 lóerős alapmodell és az MC Stradale utcai versenyautó közé ékelődik be a GranTurismo Sport A 405 lóerős alapmodell és az MC Stradale utcai versenyautó közé ékelődik be a GranTurismo Sport


A szédületes gyorsulási élményhez pedig az is hozzáteszi a magáét, hogy Sport üzemmódban olyat szól a motor, hogy attól a hideg futkos az ember hátán. Közben a hatfokozatú automata váltó durva hátbavágásokkal kapcsolgat, a kormány pedig jó nehéz és érzékletes. Ajánlatos is határozottan markolni, mert ekkor már a menetstabilizátor sem segít, s nagyobb gázadásra hajlamos megindulni a kocsi feneke.

Főleg belül érezni a 2+2 személyes sportkupé korát Főleg belül érezni a 2+2 személyes sportkupé korát

Ugyan a pilótafülke már kissé avítt, de ez a telivér örömautó mindenért kárpótol! Formailag, vezetési élményben és filozófiájában továbbra is a GranTurismo testesíti meg a Maserati márka esszenciáját! Persze ez már 43 340 859 forinttal könnyíti a bankszámlát, azonban még így is 7,9 millióval „olcsóbb” a Quattroporte GTS-nél.

Pokolian szól a Maserati. Százról 35 méteren áll meg a gép Pokolian szól a Maserati. Százról 35 méteren áll meg a gép

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!