Egy újabb autó, amelyről csak a megvásárlása után derült ki, hogy korántsem olyan „kerek”, mint amilyennek az eladó állította. Ráadásul egykori tuningpróbálkozások nyomait is viselte, amelyek nem álltak jól neki. Minthogy sérüléseknek sem volt híján, az új tulajdonos begördítette a Fanat-X műhelyébe, egy kis gatyába rázásra.

Ennek során leoperálták a díszléceket, a hátsó sárvédőívet kijavították (korábban kiperemezték, de a korrózióvédelmet nem állították helyre). Hátul a gyári lökhárítóhoz hozzáadtak lefelé még 13 cm-t, és ráépítettek egy rendszámfészket, amelyet az új motor-rendszám méretére szabtak. Kialakítottak egy diffúzort, a kipufogókat két oldalon vezették ki. Mivel utóbbi megoldás nem festett jól, eltüntették a nyílásokat és rejtett dízelvéget szereltek fel.

Alakul az utastér is, halad a full bőrözés felé Alakul az utastér is, halad a full bőrözés felé

Diszkrét csinosítás, szolid motortuning

Az első lökhárító a német Riegertől származik, a gyári RS-t utánozza, csak egy kicsit módosítottak rajta. A hűtőrács a Focus Ghia modellé, persze embléma nélkül, a motorháztetőre egy egykor volt divatbeömlőt szereltek különösebb funkció nélkül. Az összképet a szolid küszöbidomok és RS hátsó szárny tették teljessé. A Focus színéül egy spéci gyöngyház-lilás-barnás-bordó fóliát választottak. De nem az egész autóra, a tető és a motorháztető karbon-matt fekete, és az egész kocsin hosszában a Fiesta ST „gyorsító csíkja” fut végig szürkében. A kilincsek is karbonfóliásak, az első lökhárító nyílásait és a kopoltyúit feketére fújták. Az utastér még átalakulás alatt van, ami már elkészült, az a fémpedálok felszerelése és a kormány, valamint a váltószoknya bőrözése bordó cérnával. A váltógomb és a pedálok Sparco gyártmányok, a kézifékkar is alumínium. A belső műanyag dekorelemeket karbonfóliával öltöztették. Hifi fejegységként Kenwoodot választottak, Kicker hangszórókkal az ajtókban, 4 csatornás erősítővel és Mac mélyládával a csomagtartóban.

A futóművet H&R ültető rugószettel javították, a gyári lengéscsillapítókat felkeményítették, most 4 cm-rel alacsonyabb az autó elöl-hátul. A fegyverszürkére fényezett Rial felnik 215/45 ZR17-es gumikat hordanak. Mivel a motort is javítani kellett, itt a hengerfej átdolgozásával nyertek lóerőket. Igazán több módosítás is volt az autón, de mivel szigorított műszaki vizsgára rendelték be, a szabálytalan-gyanús tuninglámpák, valamint a nyomtávszélesítők lekerültek az autóról.

A teljesen lecsupaszított hátsó jól áll az első generációs Focusnak A teljesen lecsupaszított hátsó jól áll az első generációs Focusnak

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!