Warren Scaife a fémmegmunkálás terén évtizedes tapasztalattal bír, a gazdasági válság miatt azonban nincs mindig munkája. Ellenben nagyon tetszenek neki a Morgan sportkocsik, azon belül is a Lifecar elnevezésű tanulmány. És amikor hozzájutott egy 1998-as évjáratú, totálkáros Corvette-hez, már nem volt visszaút…

Ráadásul sikerült magát és az XL Stainless nevű vállalkozásánál dolgozó mzunkatársait arról meggyőznie, hogy a kész termék ha másra nem, arra jó lesz, hogy a cég jó hírét vigye szerte a világba. Arról nem is beszélve, hogy visszatért a gyökerekhez, a cég alapításakor autókkal foglalkozott, idő közben azonban már csak gyógyászati berendezésekhez és segédeszközökhöz gyártottak alkatrészeket rozsdamentes acélból.

A nemrég elkészült, egyelőre névtelen Corvette átépítés se fog korrodálni, hiszen alumíniumból készítették el az egyedi karosszériát. A brit eredetihez képest azért sok módosítást követelt meg az eltérő felépítés, amelyen próbáltak ugyan segíteni az első tengely 53 centivel előrébb mozgatásával, de azért így se lett olyan kecses a végeredmény. Az eredetinél és a brit példaképnél sokkal szélesebb lett a far, mert itt egy Ferrari tanulmányautó volt a minta – a lámpák Mitsubishi Eclipse-ről származnak.

Majd hirtelen félrerakták a 2009-ben elkezdett átépítést, mert újra felpörgött az orvosi műszerek iránti kereslet. E közben se hagyták nyugodni az autót, például ekkor készült el az utastér bőrözése, és a motort és a váltót is felújították. Az eleve növelt lökettérfogatú, 6,3 literes V8-as kapott egy kompresszort, így 665 lóerőre nőtt a teljesítménye, megerősítették az automatikus váltót. Még 2013 májusában elkészült a nagy munkát – a megrendelő mattfeketét kért, a fényező meg fényeset fújt. Van ez így néha. Ezt követően alig három-négy találkozón járt csak az autó, amelyre készítője-tulajdonosa nagyon vigyáz.

„Nem vagyok formatervező. Nehéz megtalálni azokat a dolgokat, ami megragadja a tekintetet és jól néz ki. Ezzel sokat szenvedtem, mert azt akartam, hogy jó legyen. Nem azt mondom, hogy ez a világ legjobb autója, de összességében szép.” – nyilatkozta az alkotó, Warren Scaife a kocsiról. Meglepően őszinte vélemény azok után, hogy a készítés 2500 munkaórát és ezen felül 80 000 dollárt emésztett fel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!