A Zafira Tourer már többször vendégeskedett szerkesztőségünkben, mostani tesztpéldányunk azonban a többi fölé emelkedett, legalábbis ami a teljesítményt illeti. A 170 lovas SIDI egység a kompakt egyterűt is dinamikusan mozgatja, sőt láss csodát, a műszaki adatok szerint jobban gyorsul, mint a Cascada, ami nem semmi egy hétszemélyes, 4,6 méternél is hosszabb egyterűtől (9,2 másodperc) – az ok minden bizonnyal az alacsonyabb tömegben és a rövidebb váltóáttételezésben rejlik.

Igényes kidolgozású a műszerfal, de elaprózták a gombokat Igényes kidolgozású a műszerfal, de elaprózták a gombokat

A rugalmasság mellett a 212 km/órás végsebesség is tiszteletet parancsoló a modelltől, és persze az a kulturáltság, ahogyan ez erőforrás dolgozik. Ha ehhez hozzávesszük a 7 200 000 forintos alapárat, akkor mondhatnánk, hogy megéri, hiszen azonos felszereltséggel 7 890 000 forint a 2.0 CDTI 165 lóerős kivitele, de a 9,4 literes átlagfogyasztás elgondolkodtató. Egy magasépítésű, 170 lóerős benzines modelltől nyilvánvalóan nem kifejezetten rossz ez az érték, csak a modern dízelek egyszerűen annyival takarékosabbak, hogy a jelentős ártöbbletet is képesek behozni aránylag belátható futásteljesítmény mellett.

Rengeteg hely várja az utasokat Rengeteg hely várja az utasokat

Egyébként a Zafira Tourer a túlságosan feszes és néhol idegesnek tűnő rugózását leszámítva ideális társ a hétköznapokban: variálhatósága elképesztően sokrétű, középen akár könyöklőt is hajtogathatunk az ülésből, és ha úgy hozza a helyzet, átlagos termetűek a harmadik üléssorban is aránylag jól elférnek. Külön kiemelném a modell elképesztően hosszú extralistáját és az igényes berendezést: utóbbi két területen egyértelműen a kategória egyik élmenője a Zafira Tourer.

Átmeneti túltöltéssel 280 Nm-es nyomatékot produkál a turbómotor Átmeneti túltöltéssel 280 Nm-es nyomatékot produkál a turbómotor

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!