Teszt Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4

2010. február 22. (hétfő) TZZS; Fotó: Hilbert Péter
A tavalyi „keserédes győzelemmel” együtt a Suzuki immár 13 éve vezeti a hazai újautó-eladási toplistát. A márka kínálatából – a Swift és a Splash előtt – most az SX4-es bizonyult a legnépszerűbbnek!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A cikk a hirdetés után folytatódik

  A józan formaterv még ma sem tűnik idejétmúltnak, ezért csupán a részleteken finomítottak a tervezők. Első ködlámpa és alufelni csak a legmagasabb felszereltségi szinten (GS) jár A józan formaterv még ma sem tűnik idejétmúltnak, ezért csupán a részleteken finomítottak a tervezők. Első ködlámpa és alufelni csak a legmagasabb felszereltségi szinten (GS) jár

Az SX4-es frissítéséről az a szakállas vicc jut eszembe, amikor hazaérve a feleség boldogan újságolja az urának:
– Képzeld, drágám, fodrásznál voltam! Mire a férj egy röpke pillantást vet rá, és komoran megjegyzi: – És, nem volt nyitva?
Kívülről bizony a Suzuki is ügyesen titkolja, hogy megújult, az orrkötény kialakítása csupán árnyalatnyival lendületesebb, hátul pedig még kevésbé szembetűnő a változás – mintha a lökhárítónál és a lámpáknál maszatoltak volna valamit. Az alapmodell kivételével a crossover jelleget erősítik a karosszéria alján végigfutó műanyag elemek, a kartervédőt utánzó lemezbetétek, az ajtók koptatócsíkjai, valamint a tetősínek, ám a szabadmagasságot kizárólag a 4x4-es változatoknál emelik meg 15 milliméterrel, 190-re.

  Mutatósabb lett és könnyebben leolvasható a műszeregység Mutatósabb lett és könnyebben leolvasható a műszeregység

Csendesebbé vált a jó kidolgozású utastér
Bár külső méretei alapján nagyobbnak tűnik, 2500 mm-es tengelytávolságával a kis- és az alsó-középkategória határán egyensúlyoz az SX4-es. A 270 literes csomagtartó még az előbbinél sem számít tágasnak, de legalább a 60:40 osztású támlák ledöntése, majd az ülések előrehajtogatása után 1045 literig bővíthető. Ugyanakkor az utastér helykínálatával már a kompaktok között is megállja a helyét a Suzuki. S amíg nem égimeszelők ülnek elöl, addig a második sorban is egészen jól elférni. Az ideális vezetési pozíció kialakítása viszont tovább tart a kelleténél, mivel a kormánynak csak a magassága állítható, vásárláskor pedig érdemes odafigyelni, hogy a GC alapkivitelben az ülést nem lehet emelni.

  Feszes tömésű ülések szép, de strapabíró kárpitozással Feszes tömésű ülések szép, de strapabíró kárpitozással
  Kiváltképp „fejben” nagy a tér, de a lábnak is jut elég Kiváltképp „fejben” nagy a tér, de a lábnak is jut elég

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Egyébként a változások itt sem eget verőek, divatosabbra cserélték a műszeregységet, és a középkonzol tetejéről ide költözött a fedélzeti számítógép kijelzője – nem túl szerencsés, hogy a kezeléséhez át kell nyúlni a kormányon. A kemény és kopogós műanyagok ellenére a belső egyáltalán nem lehangoló, bár ajtókárpit és párnázott könyöklő csak a középső (GLX), bőrkormány és krómozott kilincs pedig csak a csúcsfelszereltséghez (GS) dukál. Itt már többek között kulcs nélküli nyitás és indítás, automata légkondicionáló, ülésfűtés, oldal- és függönylégzsák, továbbá menetstabilizáló rendszer is jár az autóhoz.

Tisztább és erősebb az új benzinmotor

  Egészségesebben húz a motor, de az összkerékhajtás némileg visszafogja a lovakat Egészségesebben húz a motor, de az összkerékhajtás némileg visszafogja a lovakat
A valódi újdonságot a motorháztető alatt találjuk, az 1,6 literes, változó szelepvezérlésű benzinest ugyanis alaposan átdolgozták: legnagyobb teljesítménye 107-ről 120 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomaték pedig 145 helyett 156 Nm, miközben a CO2-kibocsátás 13%-kal csökkent, s így Euro-5-ös besorolást kapott a motor. Alul még mindig nyomatékszegény a gép, de a városi forgalom ritmusát úgy is kényelmesen felveszi, ha 3000-es fordulat környékén felkapcsolgatunk. Ilyenkor meglepően csendes, és beéri átlagban 7,5 liternyi üzemanyaggal. A lendületes haladás érdekében, vagy éppen emelkedőn és előzéskor viszont alaposan meg kell tornáztatni, kihúzatva pedig nemcsak a hangja, hanem az étvágya is megjön. Autópályán például 140 km/órás sebességnél 3500-at forog a motor, miközben jócskán 9,0 liter felett eszik. Pedig normál útviszonyok között „fogyasztáskímélő” elsőkerékhajtással mehet az SX4-es, míg az intelligens összkerékhajtás kapcsolóját automata üzemmódba állítva az elektronika dönti el, hogy mikor és mennyi nyomatékot küld hátra. Ha fokozódik a helyzet, zárható az 50:50-es arány.

 

A Suzuki alapvetően kellemes vezetését némileg beárnyékolja, hogy az ötfokozatú sebességváltó meglehetősen akadósan kapcsolható, a feszes hangolású futómű pedig csak a kisebb úthibákat képes kisimítani. Még ezeknél is jobban zavart viszont, hogy a vaskos A-oszlop még a háromszögablakokkal együtt is kitakarja a „fél világot”, ezért ajánlatos alaposan körülnézni, mielőtt bekanyarodunk egy utcába. 
A négykerékhajtás egyébként 556 ezer forinttal drágítja meg az autót, s mivel kizárólag a legmagasabb, GS felszereltséggel érhető el, 4 908 000 forintba kerül az 1,6-os Suzuki SX4-es. Crossovernek jutányos, persze úgysem ez a húzómodell, hiszen 1,5 literes benzinmotorral már 3 168 000 forinttól elvihető a sima „elsőkerekes” változat. 

  A rugózási komfort továbbra sem az SX4 erőssége A rugózási komfort továbbra sem az SX4 erőssége

 

 

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Teszt Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 2 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 2. Esztári Imre 2010. július 26. 00:00

    Suzuki SX4 nagyon szimpatikus forma-karoszéra ! Belső űlések meg-vagyok elégedve ! Kűlsö és Belső egyarány jó hatása van igazi-barát !!! Különösen a Motor-teljesitmény- megvagyok elégedve !!!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4


    Suzuki SX4 nagyon szimpatikus forma-karoszéra ! Belső űlések meg-vagyok elégedve ! Kűlsö és Belső egyarány jó hatása van igazi-barát !!! Különösen a Motor-teljesitmény- megvagyok elégedve !!!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. zsolt 2010. március 3. 00:00

    ignis után ez nagyon jo

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Teszt Suzuki SX4 1.6 VVT 4x4


    ignis után ez nagyon jo

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
17 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?