Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD

2006. augusztus 23. (szerda)
Tesztünk főszereplője, a Suzuki SX4 széria csúcsa majdnem kétszer annyiba kerül, mint az alapváltozat. Tud-e ennyivel többet vagy sem? Ez a kérdés akkor is jogos, ha a két modellváltozat küldetése, használati értéke kétségtelenül jelentősen eltér egymástól.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD kapcsán több jó és néhány rossz hírrel szolgálhatunk. A legrosszabbal kezdjük: az esztergomi újdonság eme konfigurációjának ára messze túlmutat a hazánkban megszokott suzukis szinten. Noha a jármű mérete nem kis-, hanem alsó-középkategóriás, s az autó mind műszakilag, mind felszereltségben magasabb osztályban játszik, mint a népszerű Ignis és Swift, 5,55 millió forint bizony nem kevés pénz érte.

Tételesen

A SX4 két véglete közötti különbséget forintosítva az eredmény 2,7 millió forintra jön ki. Jó hír ugyanakkor, hogy az első ránézésre hatalmas árkülönbség mögött valódi többletérték is felfedezhető tesztalanyunk javára. Konkrétan 21 lóerőnyi többletteljesítmény, 147 Nm forgatónyomaték, 0,2 literrel kedvezőbb átlagfogyasztás, plusz egy hajtott tengely és egy sebességfokozat, plusz négy légzsák, valamint elektronikus menetstabilizátor és jó néhány kényelmi berendezés. Mindazonáltal a két legértékesebb főegységre, a 4x4-es hajtásrendszerre és az 1.9 DDiS motorra nincs feltétlenül szükség. Az SX4 a normál személyautókénál másfélszer magasabb hasa révén poros, kátyús ösvényeken elsőkerékhajtással is simán elboldogul. Az összkerékhajtás tulajdonképpen csúszós felületen sem javít sokat a menetbiztonságon, ugyanis a széria ESP-nek köszönhetően nyálkás útfeleleten is túlélhető a húzósabb kanyarodás. A 4x4-es mód jelentős tapadási előnye felázott, kátyús földutakon, továbbá vélhetően hóban mutatkozik csak meg, míg a motor közös nyomócsöves turbódízel mivolta az 1.5 VVT-hez viszonyítva dinamikában és üzemeltetési költségekben kedvezőbb ugyan, de nem számottevően.

Keménykedő

Mindentől függetlenül az SX4 ebben a formájában hamisítatlan európai kompakt crossover, azaz terepjáró-kombi. Olyan személyautó, amely belül akár egy kétgyermekes családnak is megfelel, nagy a csomagtartója és minden fődarabja naprakész technikájú. Összességében a keménysége zavaró csupán. Feszes tömésűek az ülései, katonás szigorral kapcsolható a váltója, rideg a rugózása, így nehéz eldönteni, hogy hadi célokra vagy civileknek tervezték. Hogy szükség esetén lehetne-e vele menekülni, arra már egyértelműen igen a válasz. A Fiat-fejlesztésű 1,9-es dízelmotor lendületesen mozgatja a viszonylag könnyű, két személlyel 1,4 tonnás gépet. Az erőforrás tartaléka meggyőző, csakúgy, mint a 7,4 literes tesztfogyasztás. Mindebben a hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó is támogatja, amelynek fokozatkiosztása remekül passzol az 1500-3500 percenkénti főtengelyfordulat-tartományon belül kifejezetten fickós erőforráshoz. Noha az SX4 1.9 GS DDiS 4WD rendkívül sokoldalú jármű, költségérzékeny országunkban csak kevesek számára jelent gazdaságilag is indokolt választást. Már csak azért is, mert SX4-ből számos más modellváltozat is létezik, többek között egy 300 ezer forinttal olcsóbb fronthajtású dízel, no és a közel egymillióval jutányosabban kínált 1.6 VVT 4WD is. Bodács Károly Fotó: Hilbert Péter

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
időrend: növekvő | csökkenő
  • 17. nor-bee 2007. szeptember 22. 00:00

    szerintem jó választás. nagyon jól teljesít terepen is ,haladós az autópályán is,gazdaságos városban is ,de nem utolsó sorban
    olcsó a szervize stb!
    az a baj ,hogy még mindig előitélettekkel élnek az emberek a suzukival kapcsolatban!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    szerintem jó választás. nagyon jól teljesít terepen is ,haladós az autópályán is,gazdaságos városban is ,de nem utolsó sorban
    olcsó a szervize stb!
    az a baj ,hogy még mindig előitélettekkel élnek az emberek a suzukival kapcsolatban!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 16. Game 2007. június 20. 00:00

    Azzal kezdeném, hogy én nemrég vettem birtokomba egy sx4-et 1.9-es ddis motorral és teljesen meg vagyok elégedve vele. Meggyőző dinamikával mozgatja azt a nem is olyan kis súlyt 1300kg. Sőt jóval nagyobb motorral szerelt autókat is könnyedén elhagyok vele. Pl:. Renault laguna 1.9 dci. Autópályán teszteltük a gyorsulást és végsebességet és keményen tartottuk magunkat a Renaulttal szemben gratula ehhez a konstrukcióhoz a Suzukinak csak az ára volt kicsit húzós.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Azzal kezdeném, hogy én nemrég vettem birtokomba egy sx4-et 1.9-es ddis motorral és teljesen meg vagyok elégedve vele. Meggyőző dinamikával mozgatja azt a nem is olyan kis súlyt 1300kg. Sőt jóval nagyobb motorral szerelt autókat is könnyedén elhagyok vele. Pl:. Renault laguna 1.9 dci. Autópályán teszteltük a gyorsulást és végsebességet és keményen tartottuk magunkat a Renaulttal szemben gratula ehhez a konstrukcióhoz a Suzukinak csak az ára volt kicsit húzós.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 15. én 2007. május 3. 00:00

    Én ezt nem értem,hogy hogy lehet ez az aut alsó-közép(C) kategóriás,amikor nem is nagyobb az Ignis-nél!Vagy akkor az Ignis miért tartozik a kisautók közé??Nem értem...
    Nekünk egy Ignis van,az egyik családtagnak pedig egy SX4,és onnan vettem észre hogy semmivel sem nagyobb az az autó!Sőt!
    Ha valaki tudja a választ,akkor az jelezzen:-)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Én ezt nem értem,hogy hogy lehet ez az aut alsó-közép(C) kategóriás,amikor nem is nagyobb az Ignis-nél!Vagy akkor az Ignis miért tartozik a kisautók közé??Nem értem...
    Nekünk egy Ignis van,az egyik családtagnak pedig egy SX4,és onnan vettem észre hogy semmivel sem nagyobb az az autó!Sőt!
    Ha valaki tudja a választ,akkor az jelezzen:-)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 14. Attila 2006. augusztus 28. 00:00

    Én kb. 10 éves koromig rendszeresen rosszul lettem az autóban, függetlenül attól, hogy Fiat 500, Skoda 120 L, Volga vagy valami kétütemű csoda volt épp alattunk.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Én kb. 10 éves koromig rendszeresen rosszul lettem az autóban, függetlenül attól, hogy Fiat 500, Skoda 120 L, Volga vagy valami kétütemű csoda volt épp alattunk.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 13. Lacy 2006. augusztus 27. 00:00

    A hányáshoz semmi köze az autónak! Engem már 1 éves koromban már vittek 150 km-t is ráadásul Trabival! És azóta se hánytam soha. A tengelytávos dolog meg még nagyobb ba...butaság. Nekünk az egyik autónk egy régebbi Swift aminek azér rövidebb a tengelytávja mint az sx4-nek. Mellesleg akinek családja van az ennyi pénzért jobban jár egy Mazda 6-ossal, VW Passattal, Ford Mondeoval, Citroen C5-tel, Opel Vectraval, Peugeot 407-tel, Skoda Octaviaval, Seat Altea-val, vagy egy Toyota Avensissel, és még sorolhatnám....
    Más: Az sx4, az ignis meg a swift miért legyen olyan qrva igényes mikor olcsó népautónak szánják őket?! Mondjuk 5 és fél milkáért tényleg lehetne igényesebb...de aki az előzőleg felsorolt autók helyett inkább ezt az sx4-et választja az pontosan tudja hogy olcso műanyagokra számíthat.;)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    A hányáshoz semmi köze az autónak! Engem már 1 éves koromban már vittek 150 km-t is ráadásul Trabival! És azóta se hánytam soha. A tengelytávos dolog meg még nagyobb ba...butaság. Nekünk az egyik autónk egy régebbi Swift aminek azér rövidebb a tengelytávja mint az sx4-nek. Mellesleg akinek családja van az ennyi pénzért jobban jár egy Mazda 6-ossal, VW Passattal, Ford Mondeoval, Citroen C5-tel, Opel Vectraval, Peugeot 407-tel, Skoda Octaviaval, Seat Altea-val, vagy egy Toyota Avensissel, és még sorolhatnám....
    Más: Az sx4, az ignis meg a swift miért legyen olyan qrva igényes mikor olcsó népautónak szánják őket?! Mondjuk 5 és fél milkáért tényleg lehetne igényesebb...de aki az előzőleg felsorolt autók helyett inkább ezt az sx4-et választja az pontosan tudja hogy olcso műanyagokra számíthat.;)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 12. Gyerekes 2006. augusztus 27. 00:00

    Ez a hányás dolog hülyeség, nálunk sosem hányt a gyerek az autóban - pedig mindig velünk utazik.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Ez a hányás dolog hülyeség, nálunk sosem hányt a gyerek az autóban - pedig mindig velünk utazik.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 11. Bé 2006. augusztus 27. 00:00

    Pontosabban nem annyiba kerülnek.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Pontosabban nem annyiba kerülnek.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 10. Börni 2006. augusztus 27. 00:00

    A tengelytávnak nincs köze a hányáshoz!Nevetséges vagy!Én kiskoromban sosem hánytam, pedig kispolskival is vittek.Azonkívül az általad említett autók nem kerülnek annyiba mint az SX4.Mondjuk szívesen kipróbálnék egy 4X4-es Avensist!Khmm,khmm.....

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    A tengelytávnak nincs köze a hányáshoz!Nevetséges vagy!Én kiskoromban sosem hánytam, pedig kispolskival is vittek.Azonkívül az általad említett autók nem kerülnek annyiba mint az SX4.Mondjuk szívesen kipróbálnék egy 4X4-es Avensist!Khmm,khmm.....

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 9. Aikon 2006. augusztus 26. 00:00

    Én vezettem sokszor ilyen gépjárművet és tapasztalatom alapján családosoknak kisgyerekkel nem ajánlanám egyik példányát sem a rövid tengelytáv miatt. Mire kiérsz pestről a gyerek telehányta a hátsó részt akkor meg úszkálhatsz a kellemes szagban. Ennyiért egy mondeo vagy vectra vagy avensis inkább!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Én vezettem sokszor ilyen gépjárművet és tapasztalatom alapján családosoknak kisgyerekkel nem ajánlanám egyik példányát sem a rövid tengelytáv miatt. Mire kiérsz pestről a gyerek telehányta a hátsó részt akkor meg úszkálhatsz a kellemes szagban. Ennyiért egy mondeo vagy vectra vagy avensis inkább!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 8. pezso 2006. augusztus 26. 00:00

    Az SX4-ről úgy, mint bármely autóról egy oldalnyi hibát lehetne felsorolni, vagy bemutatni. Vannak benne hiányosságok is, mint minden autóban. A szakírók néha megdöbbentően nagy butaságokat mondanak, és azt csak a jó ég tudja milyen szemszögből közelítik meg a kritikára érdemes autókat. Én a használhatóság, és a tömegek által elérhető, valamint a közkedveltség alapján írnék róla. Nyílván nektek is, és sokan másoknak is voltak már autói, talán "komolyabb márkajelzéssel" rendelkező is. Nos, nekem is, Opel, BMW, és Mazda. Így könnyedén megtudom állapítani a hiányosságait az SX4-nek (egy hónapja van meg 1,6 4WD-s). A motorja, és a futóműve kitűnő, jó kialakítású és kényelmes belső, dizájnos külső. Negatívumként meg kell említeni, hogy ezért az árért bizony minimum a kijelzőre illett volna egy komplett fogyasztás mérés (átlag, megtehető út), illetve a navigáció, az ESP-vel, és tempomattal. Ha ezek ebben az árban (4620.000Ft) benne lennének, akkor a szakírók talán csak a néha imitt amott előforduló műszerfal zörgésre tudtak volna negatívan írni...! :)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki SX4 1.9 GS DDiS 4WD


    Az SX4-ről úgy, mint bármely autóról egy oldalnyi hibát lehetne felsorolni, vagy bemutatni. Vannak benne hiányosságok is, mint minden autóban. A szakírók néha megdöbbentően nagy butaságokat mondanak, és azt csak a jó ég tudja milyen szemszögből közelítik meg a kritikára érdemes autókat. Én a használhatóság, és a tömegek által elérhető, valamint a közkedveltség alapján írnék róla. Nyílván nektek is, és sokan másoknak is voltak már autói, talán "komolyabb márkajelzéssel" rendelkező is. Nos, nekem is, Opel, BMW, és Mazda. Így könnyedén megtudom állapítani a hiányosságait az SX4-nek (egy hónapja van meg 1,6 4WD-s). A motorja, és a futóműve kitűnő, jó kialakítású és kényelmes belső, dizájnos külső. Negatívumként meg kell említeni, hogy ezért az árért bizony minimum a kijelzőre illett volna egy komplett fogyasztás mérés (átlag, megtehető út), illetve a navigáció, az ESP-vel, és tempomattal. Ha ezek ebben az árban (4620.000Ft) benne lennének, akkor a szakírók talán csak a néha imitt amott előforduló műszerfal zörgésre tudtak volna negatívan írni...! :)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Volkswagen e-up!, Mini Cooper S, Opel Meriva 1.6 CDTI, BMW 428i xDrive Gran Coupé aut., Kawasaki Z1000
  • Bemutató: Volvo XC90
  • Extra: Talbot-Matra Murena
  • Vezettük: Porsche Panamera S E-Hybrid
  • Tuning: Alfa Romeo 145

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
23 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?