Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

2006. október 24. (kedd) TZZS
Angolul a swift annyit jelent: sebes, gyors, fürge. A 125 lóerős Suzuki Swift Sport pedig igazán méltó a nevére. Íme egy kis ízelítő: a méregzsák 8,9 másodperc alatt sprintel százra, s akár 200-as tempóval is képes száguldani.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Swift-tulajdonosok között mindig is voltak olyanok, akik kedvüket lelték a kocsi kőkemény kidekorálásában. Ezt mindeddig kénytelenek voltak saját kútfőből, amolyan "sufnituningos" módszerekkel véghezvinni. Ám ennek most vége! Alig néhány hete, a Párizsi Autószalonon leplezték le a Swift Sport európai változatát, mi pedig már teszteltük is!

Vidámpark

A Swift Sport sokat sejtető módon feszít az utcán. Látványelemei ízlésesek és igényesek, kellőképpen hangsúlyozzák a kocsi képességeit. A sportos megjelenés pedig ezúttal nem marad üres ígéret! Az 1,6 literes, változó szelepvezérlésű motor a megnövelt szívónyílásnak és a polírozott felületű szívócsatornáknak köszönhetően 125 lóerőre izmosodott. A mokány külső szinte felhívás a sportos, pörgetős menetre!
Nincs is ellenére a kemény bánásmód. Sőt! A négyhengeres energikusan pörög fel, élénken reagál a gázadásra, de amúgy istenigazából 4000-es fordulat felett ad bele apait, anyait. Az intenzív gyorsításból egyébként a szűken lépcsőzött áttételű sebességváltó is kiveszi a részét. A százas tempót csak harmadikban éri el a kocsi, ám éppen emiatt autópályán harsány a motorzaj. Az ötfokozatú nyomatékelosztót élmény használni: a kapcsolási utak rövidek, a váltókar precízen megvezetett, csupán az utolsó fokozat kapcsolásakor hajlamos kissé akadozni.
Kanyargós útszakaszon kissé zavaró a magas vezetési pozíció, szeretnék legalább tíz centivel alacsonyabban ülni. Már csak azért is, mert a Monroe sport-lengéscsillapítókkal, feszesebb rugókkal, illetve szilentekkel spékelt felfüggesztések jó útfogást biztosítanak. A futómű hangolása messze áll a kőkeménytől, a karosszériadőlés valamivel nagyobb a kelleténél. Cserében viszont a rugózási komfort a hétköznapokban is elviselhető, a kocsi nem pattog úgy az úthibákon, mint az Ignis Sport. A menetstabilizáló rendszer engedi játszani a pilótát, csak később avatkozik közbe. A Swift pedig meg is csúszik: hirtelen gázelvételre vagy ráfékezésre hajlamos kitörni a hátulja kanyarban. Talán nem véletlenül kell az ESP kikapcsolásához 6-8 másodpercig nyomva tartani a gombot. Szerencsére a kormányzás közvetlen és pontos, a négy tárcsafékkel pedig határozottan lassít az autó.       

Megfizethető élmény

A Suzuki Swift Sportért 3 920 000 forintot kell leszurkolni a kereskedésekben. Nagyjából 1,7 millióval kerül többe az 1.3 GC (92 LE)

alapváltozatnál és 630 ezer forinttal drágább az 1.5 GS (102 LE) modellnél. Ha számításba vesszük az optikai tuningot, a nagyobb teljesítményt és a gazdag felszereltséget (többek között kulcs nélküli nyitás, indítás, automata légkondicionáló, fűthető első ülések, 6 légzsák, menetstabilizáló rendszer), a felár kedvezőnek mondható. Ráadásul vetélytársainál, például a Citroen C2 VTS (125 LE), a Ford Fiesta ST (150 LE) és várhatóan az új Toyota Yaris T Sport (132 LE) izomgolyóknál is jutányosabban kínálja magát a mi sportolónk.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 4 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 4. Alex 2006. december 6. 00:00

    1 hónapja vettem és még nagyon kevés a tapasztalat,de szerintem másnak sem lehetnek még.
    Eddigiek alapján "finom" használat mellet is sok az átlagos közlekedésben. Nagyon dinamikus,erős ,nem veszi észre a meredek emelkedőket,aváltója fékei futóműve igazi remekmű,az utastere letisztult,a kezelőszervek finoman kapcsolhatók.A felszereltsége több mint egy sportos autóban indokolt lenne.A fogyasztás nálam 6.5l 98-as vegyes használat mellett.Öröm vele autózni!Megérte a vételárát!

    Negatívumai:Pattog a rossz útjainkon(nem igazán az autó hibája).A hangja nem sportos.(inkább nagyautós)
    Sokan említik a magas üléspozíciót(szerintem remek úgy közlekedni hogy jó rálátásod van a többiekre.)A megengedett sebességekig nem hangos,felette meg legyen is!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    1 hónapja vettem és még nagyon kevés a tapasztalat,de szerintem másnak sem lehetnek még.
    Eddigiek alapján "finom" használat mellet is sok az átlagos közlekedésben. Nagyon dinamikus,erős ,nem veszi észre a meredek emelkedőket,aváltója fékei futóműve igazi remekmű,az utastere letisztult,a kezelőszervek finoman kapcsolhatók.A felszereltsége több mint egy sportos autóban indokolt lenne.A fogyasztás nálam 6.5l 98-as vegyes használat mellett.Öröm vele autózni!Megérte a vételárát!

    Negatívumai:Pattog a rossz útjainkon(nem igazán az autó hibája).A hangja nem sportos.(inkább nagyautós)
    Sokan említik a magas üléspozíciót(szerintem remek úgy közlekedni hogy jó rálátásod van a többiekre.)A megengedett sebességekig nem hangos,felette meg legyen is!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 3. Spartan 2006. november 25. 00:00

    A Suzuki lehtne 1 kicsit olcsobb...

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    A Suzuki lehtne 1 kicsit olcsobb...

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 2. Tibi 2006. november 21. 00:00

    Szerintem nagyon jó lett az új swift sport!
    Igaz nem túl sportos, de jó!

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    Szerintem nagyon jó lett az új swift sport!
    Igaz nem túl sportos, de jó!

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

  • 1. huszti istvan 2006. november 8. 00:00

    A suzuki lehetne egy kicsit sportosabb

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Suzuki Swift Sport 1.6 VVT


    A suzuki lehetne egy kicsit sportosabb

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
8 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?