Korábban is tetszetős autó volt, a modellfrissítés pedig még inkább kidomborította az Insignia előnyös oldalát: nagyméretű hűtőmaszkja és a hátsó lámpatestekbe belehasító krómdíszítése annyival elegánsabbnak mutatja, mintha legalább egy fél kategóriával feljebb lépett volna. Nos, ezt mind el is felejthetjük, az OPC „izomagyról” lévén szó, ráadásul a tesztautónál amúgy sem aprózták el a látványorgiát: mintha a „kardfogú tigris” motívum, a pengeéles hátsó spoiler, a lökhárító diffúzorbetéte, vagy a mindkét oldalon fémkerettel hangsúlyozott kipufogóvég nem lenne elég, matt fekete fóliát húztak rá (699 000 Ft), és a veszettül dögös stílusú, süllyesztett alufelnik közül a lehető legnagyobbat pakolták alá – 20 colos méret, 255/35-ös úthengerekkel (320 000 Ft). Az extralistán pedig beikszelték a szerényen csak Szuper Sport Teljesítmény csomagként (508 000 Ft) aposztrofált opciót is.

Unlimited felirat és az OPC menüpontban „g” gyorsulásmérő, letisztult a középkonzol. Fotó: Hilbert Péter Unlimited felirat és az OPC menüpontban „g” gyorsulásmérő, letisztult a középkonzol. Fotó: Hilbert Péter

Így lesz az Insignia OPC-ből határtalan Unlimited, a csúcssebesség elektronikus korlátozását feloldva ugyanis 250 helyett 270 km/órával hasíthat a nagyvas – elméletileg egy vezetéstechnikai tréninget is tartalmaz a németországi Dudenhofenben. Ennek erősen megkérdőjelezhető az értelme, hiszen legális keretek között egyedül a német autópályákon, ott is egyre kevesebb szakaszon lehet kihasználni – a sebességérzetben pedig elhanyagolható a különbség. Persze, ha valakit megnyugtat a tudat, hogy az Opel történetének eddigi leggyorsabb szériagyártású autóját vezeti lelke rajta, de nem árt tudni, hogy árukapcsolásként meg kell rendelni hozzá valamelyik IntelliLink multimédiás fejegységet.

A kézírás-felismerő touchpad körülményes, de legalább a grafika szép A kézírás-felismerő touchpad körülményes, de legalább a grafika szép

Amúgy a temérdek gomb likvidálása után sokkal áttekinthetőbbé vált a középkonzol, s jóval igényesebb a menürendszer és a navigáció grafikája. A legfejlettebb RF900-as egység kezelését viszont rendesen túlbonyolították, a gombokon kívül ugyanis ott van még a 8 colos, színes érintőképernyő és a kézírás-felismerős, érintőpados vezérlőegység is Ez utóbbi nagyon high-tech, ám meglehetősen körülményes a használata, s a kézzel rajzolt betűket elég sűrűn „benézi”. Pedig a navigációnak elég az utcát beírni, s internetes kereső módjára feldobja a legkézenfekvőbb találatokat. Egyszerűnek tűnik, de amikor város, utca, házszám alapján akartam megadni az úticélt, sehogy sem jutottunk dűlőre. Máskülönben az Insignia berendezése nívós, a hátsó fejteret leszámítva a helykínálat nagyvonalú, és az ötajtós karosszéria praktikus is.

Amilyen jól néznek ki, úgy is tartanak a Recaro sportülések. Hátul fejben szűk, máskülönben kényelmes férőhelyet nyújt az Insignia Amilyen jól néznek ki, úgy is tartanak a Recaro sportülések. Hátul fejben szűk, máskülönben kényelmes férőhelyet nyújt az Insignia

Előbb alaposan bemelegít az Insignia OPC

A katalógusadatok alapján bitang jó szórakozást ígér az Insignia OPC, de sajnos az élmény akkor sem jön át teljes valójában, ha a normál alapprogram helyett a Sport vagy az OPC üzemmódot aktiváljuk. Ugyan harapósan reagál a gázadásra, de alulról lustán pörög fel, a motor s mintha 4000-es fordulatig ráhangolódna az erőnléti edzésre, csak ezután kezd bedurvulni igazán – előtte nagyjából 250-280 lóerősre saccolnám. Mondjuk az sem elhanyagolható, hogy 1,8 tonnás tömeget kell a vállára kapnia, menet közben minduntalan érezni is, hogy nem egy pehelysúlyú sportoló. Ehhez jön még a hatfokozatú sebességváltó (masszív karja nehézkesen kapcsolható) hosszú áttételezése, meg aztán az intelligens összkerékhajtás is visszaveszi a lovak vágtáját. Persze kegyetlenül fogja az utat, stabilan fordul és félelmetes kanyarsebességekre képes, mégsem egy vérbeli kanyarvadász az Opel: ahhoz túl testes, nehézkes és kissé darabos, hogy élvezet legyen egyik ívről a másikra dobálni.

Turbómotorhoz képest egyenletesen épül fel a V6-os teljesítménye, és csak felül húz izomból. A hangja is lehetne hörgősebb Turbómotorhoz képest egyenletesen épül fel a V6-os teljesítménye, és csak felül húz izomból. A hangja is lehetne hörgősebb

Sportlimuzin helyett sokkal hitelesebben helytáll az izmos és szélvészgyors túraautó szerepkörében. Az adaptív lengéscsillapítás jóvoltából normál üzemmódban nem betonkemény, a peres gumik ellenére még a hazai utakon is elviselhetően feszes a futómű. Négykerékhajtása biztonságossá teszi, bőséges erőtartalékaival a V6-os turbómotor minden helyzetre megoldást kínál, akár 180-200 km/órás sebességről is nagyot lép. Sztrádatempónál pedig az amúgy folyamatosan jelen lévő duruzsolós, búgó hangja is elcsendesedik, s ilyenkor még a fogyasztása is a gyári átlag közelében tartható. Az egyetlen apró pici probléma, hogy ha már izmos és szélvészgyors túraautó, akkor a többség bizonyára dízellel választaná: például a 195 lóerős, 2.0 BiTurbo CDTI motorral felszerelt Insigniát, mely front- vagy összkerékhajtással is elérhető. Persze az nem tud 270-nel hasítani…

Hátulról is tiszteletet parancsol az Insignia OPC megjelenése Hátulról is tiszteletet parancsol az Insignia OPC megjelenése

Tetszett
– külső-belső design
– menetdinamika, rugalmasság
– sínautós kanyarstabilitás

Nem tetszett
– IntelliLink kezelhetősége
– steril kormány, nehézkes váltó
– motorhang

Összegzés
Az OPC izomgép kis híján kétszer annyiba kerül, mint az Insignia alapmodellje. A négyajtós, lépcsőshátú kivitel 12 060 000 forinttól indul, a praktikusabb ötajtós ennél 130, a Sports Tourer kombi pedig kereken 300 ezerrel drágább. A hatfokozatú automata felára 590 000 Ft.

Opel Insignia OPC Unlimited
Összlökettérfogat: 2792 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbó
Max. teljesítmény: 239 kW (325 LE) 5250/perc
Max. forgatónyomaték: 435 Nm 5250/perc

Hossz./szél./mag.: 4842/1858/1498 mm
Tengelytáv: 2737 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1585/1587 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1825/505 kg
Csomagtér: 530/1470 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,0 s
Maximális sebesség: 270 km/h
Város/országút/vegyes: 15,8/7,6/10,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 249 g/km
A modell alapára: 6 990 000 Ft (1.8 140 LE, 4a.)
A tesztelt modell ára: 12 190 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!